Μαύρος Γάτος

Χρύσανθος Νικολάκος: Σήμερα ο δυνητικός πελάτης περιουσίας δεν εμπιστεύεται την ασφάλιση περιουσίας! Αναγκαία η τεχνική εκπαίδευση των διαμεσολαβητών για την αναγνώριση δυνητικών κινδύνων

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Οι αλλεπάλληλοι σεισμοί που ταλαιπωρούν τη χώρα μας τις τελευταίες 2 εβδομάδες έχουν επαναφέρει στο τραπέζι των συζητήσεων το ζήτημα της ασφαλιστικής συνείδησης των πολιτών, οι οποίοι αν και έχουν δίπλα τους παραδείγματα από συνανθρώπους τους, οι οποίοι έχασαν εν μια νυκτί τις περιουσίες και τους κόπους μιας ζωής, εξακολουθούν να αναβάλλουν ή και να απορρίπτουν τη ιδέα της ασφάλισης περιουσίας. Το ζήτημα αυτό αναλύει στη συνέντευξη που παραχώρησε στην εκπομπή Ασφαλιστικό Μαγκαζίνο και στον Αριστείδη Βασιλειάδη ο κ. Χρύσανθος ΝικολάκοςΜεσίτης Ασφαλίσεων Prooptiki Insurance Brokers, ο οποίος μοιράζεται μαζί μας τις εμπειρίες του, υπογραμμίζοντας ότι το πρόβλημα ξεκινά από την έλλειψη εμπιστοσύνης των δυνητικών πελατών στο κλάδο της ασφάλισης περιουσίας.

“Οι πελάτες οι οποίοι σκέφτονταν να προχωρήσουν στην ασφάλιση της κατοικίας τους, μου είπαν ότι αφού τη γλίτωσα από αυτή την καταστροφή είναι σίγουρο ότι δεν θα συμβεί κάτι σε μένα. Κάτω από αυτή τη σκέψη δεν έγιναν ασφαλιστήρια συμβόλαια”δηλώνει ο κ. Νικολάκος.

“Υπήρξαν ασφαλισμένοι που αποζημιώθηκαν πλήρως και ο διπλανός τους δεν έκανε τίποτα, ενώ ξέρουμε ότι στην Ελλάδα γενικά ενεργοποιούνται οι πελάτες και ζητάνε πληροφορίες με βάση το παράδειγμα. Δηλαδή ο Έλληνας αν συμβεί κάτι στο διπλανό του και αυτός αποζημιωθεί από μια ασφάλεια υγείας ας πούμε, αυτόματα αρχίζει να ζητάει πληροφορίες γιατί φοβάται. Ωστόσο, στην περιουσία δεν συμβαίνει το ίδιο. Είναι παράδοξο και το παρακολουθούμε από τις αρχές του 2020 αυτό, με το πλήθος των φυσικών καταστροφών και τις θεομηνίες που έχουμε βιώσει. Προσωπικά δεν με πήρε κανένας (με αφορμή τις τελευταίες καταστροφές) να μου πει θα ήθελα και εγώ να κάνω κάτι γιατί φοβάμαι“, αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ο εφησυχασμός και η αμέλεια που επιδεικνύουν οι πολίτες για την ασφάλιση της περιουσίας του έχει ως αποτέλεσμα το κράτος από τις αρχές του 2020 μέχρι να έχει δαπανήσει σχεδόν 2 δις ευρώ σε αποζημιώσεις, εκ των οποίων το 10% προέρχεται από ευρωπαϊκά κονδύλια, με τη διαφορά ασφαλώς να μετατοπίζεται σε μελλοντικούς φόρους. Πού αποδίδεται ωστόσο η στάση των πολιτών; Η βασική αιτία πίσω από την απροθυμία των πολιτών να ασφαλίσουν τις κατοικίες τους, όπως επισημαίνει ο κ. Νικολάκος, είναι η έλλειψη εμπιστοσύνης προς την ασφάλιση περιουσίας και το ζήτημα της χορήγησης αποζημιώσεων.

Σήμερα ο δυνητικός πελάτης περιουσίας δεν εμπιστεύεται την ασφάλιση περιουσίας.Όλοι έχουμε αγωνιστεί, όλοι ξέρουμε ότι στη δουλειά αυτή ξυπνάμε το πρωί άνεργοι και η δουλειά είναι να καλλιεργήσουμε την ασφαλιστική συνείδηση, ξέρουμε ότι τα ασφαλιστήρια έπονται και είναι οι καρποί αυτής της προσπάθειας. Η δουλειά μας είναι να καλλιεργούμε ασφαλιστική συνείδηση. Καθημερινά κάνουμε αυτό το πράγμα, ωστόσο υπάρχει αντίδραση, γιατί δεν εμπιστεύονται οι πελάτες”, τονίζει ο κ. Νικολάκος.

Γιατί δεν εμπιστεύονται; Διότι οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές κατά την προσωπική μου άποψη πρέπει να εξοπλιστούν και με τεχνική εκπαίδευση όπου θα μπορούν να αναγνωρίσουν δυνητικούς κινδύνους, να δούνε τη δυνατότητα επίλυσης, να δούνε τι σημαίνει αυτό σε κόστος και αυτό να μετασκευαστεί σε επιχείρημα, ταυτόχρονο με τα επιχειρήματα των πωλήσεων. Αν πας σε ένα πελάτη και του μιλήσεις για τους δυνητικούς κινδύνους και τι σημαίνουν στη τσέπη του, θεωρώ ότι θα σε ακούσει πιο πολύ. Για μένα είναι θέμα εκπαίδευσης και των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών και των πελατών κατ’ επέκταση. Ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής πρέπει να ξυπνά άνεργος, να καλλιεργεί ασφαλιστική συνείδηση και να εκπαιδεύει τον δυνητικό πελάτη.”

Αναφορικά με το ρόλο των ασφαλιστικών εταιρειών στο όλο ζήτημα ο κ. Νικολάκος υπογραμμίζει ότι οι εταιρείες οφείλουν να εστιάσουν στις αιτίες που προκαλούν τις φυσικές καταστροφές, θέτοντας σε πρώτο πλάνο την επιτακτική ανάγκη λήψης μέτρων κατά της κλιματικής αλλαγής, υιοθετώντας πράσινες πρακτικές, γεγονός που όχι μόνο θα επέφερε μείωση στα ασφάλιστρα κάνοντάς πιο δελεαστικά στο κοινό, αλλά θα συνέβαλλε και στο μετριασμό του φαινομένου των φυσικών καταστροφών.

Θα πρέπει οι ασφαλιστικές εταιρείες να δουν μπροστά όσον αφορά τις αιτίες που γίνονται όλες αυτές οι θεομηνίες, δηλαδή την κλιματική αλλαγή” επισημαίνει ο κ. Νικολάκος. “Η κλιματική αλλαγή προκαλείται γιατί κάθε προϊόν παράγει ένα ανθρακικό αποτύπωμα , δηλαδή ένα προϊόν για να το κατασκευάσω και να το διανείμω καταναλώνω ενέργεια, η οποία μεταφράζεται σε άνθρακα που καίγεται. Συνεπώς, κάθε προϊόν έχει εγκλωβίσει στην αξία του ένα ανθρακικό αποτύπωμα, ένα κόστος που αποτυπώνεται κατευθείαν στα ασφάλιστρα. Αντίστοιχα και το ασφαλιστικό προϊόν για να δημιουργηθεί και να διανεμηθεί, καταναλώνεται ενέργεια.”

“Από την άλλη μεριά η ίδια η εταιρεία και οι εγκαταστάσεις της χρησιμοποιούν πράσινη ενέργεια, οπότε όλο αυτό αποτυπώνεται στο προϊόν και του κόβει ασφάλιστρα. Έτσι ο πελάτης αγοράζοντας ένα πράσινο ασφαλιστικό προϊόν θα μπορούσε αφενός να το πάρει πιο φθηνά, αφετέρου να αισθάνεται όλη αυτή τη χαρά ότι κάπως κάτι γίνεται για την κλιματική αλλαγή που αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει, γιατί η αιτία που συμβαίνουν οι θεομηνίες είναι η κλιματική αλλαγή”, αναφέρει χαρακτηριστικά.

Σχολιάζοντας τέλος τα οικονομικά οφέλη των αποζημιώσεων από τα ασφαλιστήρια συμβόλαια περιουσία ο κ. Νικολάκος τονίζει ότι πρόκειται για χρήματα τα οποία ενισχύουν άμεσα την πραγματική οικονομία στις κρίσιμες μάλιστα οικονομικές περιόδους που έπονται μετά το πέρας των φυσικών καταστροφών.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι αποζημιώσεις καταλήγουν στην πραγματική οικονομία, στον κτίστη, στον μηχανικό, στον υδραυλικό. Ποιοι δηλαδή; Οι πελάτες. Είναι κυκλική η οικονομία άρα σίγουρα πρέπει να ξεκινήσει από το κράτος, να βοηθήσουν και οι ασφαλιστικές εταιρείες αλλά και εμείς με εκπαίδευση και προσπάθεια όλο αυτό να το επικοινωνήσουμε.“, τονίζει στο λόγο του.

Δείτε ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Νικολάκου στο βίντεο που ακολουθεί

Περισσότερα από τον Μαύρο Γάτο

Αφού δημιουργήθηκε το πρόβλημα με τον ΦΠΑ μεταξύ πρακτόρων και μεσιτών τώρα υπόσχονται λύσεις!

Ποιός ασφαλιστικός διαμεσολαβητής μπορεί να ξεχάσει τις αμαρτίες της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής που δέν άσκησαν τις κατάλληλες πιέσεις προκειμένου να μήν απαγορευτεί η

Πώς συνδέεται η πιστοληπτική ικανότητα των ασφαλιστικών εταιρειών με την κυβερνοασφάλεια;

Μια θετική συσχέτιση μεταξύ των πιστοληπτικών ικανοτήτων των ασφαλιστικών εταιρειών και της κυβερνοασφάλειας τους, εντοπίζει η νέα έκθεση της Fitch Ratings. Η

City Insurance: Ασφαλιστικές εταιρείες εντός και εκτός Ρουμανίας διεκδικούν το χαρτοφυλάκιο της με πάνω από 3 εκατ. πελάτες

Σαν βόμβα έσκασε η είδηση ότι τουλάχιστον 2 εταιρείες, μια εκ των οποίων και εκτός Ρουμανίας, εξετάζουν το ενδεχόμενο εξαγοράς του χαρτοφυλακίου