Γ. Κακριδής: Ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής δεν μπορεί να αντικατασταθεί – Πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι ένα συμβόλαιο υγείας δεν μπορεί να σου καλύψει τα πάντα, είναι όμως η καλύτερη επιλογή σου

Facebook
Twitter
LinkedIn

Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνέντευξη παραχώρησε στον Αριστείδη Βασιλειάδη και στην εκπομπή Ασφαλιστικό Μαγκαζίνο ο Γεώργιος Κακριδής, Συντονιστής Ασφαλιστικών Πρακτόρων exasfalisou.grαναλύοντας τις παγίδες που κρύβει ο συνδυασμός ενός ομαδικού συμβολαίου υγείας με ένα ατομικό συμβόλαιο υγείας, επισημαίνοντας όλα όσα πρέπει να προσέχουν τόσο οι καταναλωτές, όσο και οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές κατά τη σύναψη των συμβολαίων. Παράλληλα, ο κ. Κακριδής σχολιάζει τα ασφαλιστήρια συμβόλαια υγείας που παρέχουν οι ασφαλιστικές εταιρείες στην Ελλάδα, αλλά και τα δίκτυα διανομής ασφαλιστικών προϊόντων, επισημαίνοντας το ρόλο αλλά και δύναμη του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή στην ασφαλιστική αγορά.

Όπως τονίζει ο κ. Κακριδής, ορισμένες εταιρείες επιλέγουν για διάφορους λόγους, κυρίως για να δώσουν κίνητρα στους εργαζόμενους τους, να συνάψουν ένα ομαδικό συμβόλαιο υγείας. Αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό γιατί βοηθάει τη σχέση της εταιρείας με τον εργαζόμενο. Ο εργαζόμενος αισθάνεται ότι η εταιρεία του δίνει αρκετά benefits, έτσι ώστε να αποδώσει καλύτερα και όλοι να βγαίνουν κερδισμένοι. Τα προβλήματα ωστόσο ξεκινάνε όταν ένας εργαζόμενος, έχοντας ένα ομαδικό ασφαλιστήριο υγείας, θεωρεί ότι έχει μια ασφάλεια υγείας, η οποία τον καλύπτει από οποιονδήποτε κίνδυνο. Αυτό όμως δεν ισχύει στην πραγματικότητα.

“Θα πρέπει ο ασφαλισμένος που έχει ένα τέτοιου είδους πρόγραμμα υγείας, να γνωρίζει μέχρι που μπορεί να το χρησιμοποιήσει.”, τονίζει ο κ. Κακριδής.

Αυτά τα προγράμματα συνήθως έχουν ένα όριο χαμηλό, 30.000 στην καλύτερη περίπτωση και υπάρχει μια συμμετοχή του εργαζόμενου στα έξοδα νοσηλείας. Συνήθως είναι στο 20%. Η ασφαλιστική αγορά προσφέρει πολλές λύσεις. Πολλοί συνάδελφοι προτείνουν στον εργαζόμενο να κάνει μια συμπληρωματική ασφάλιση υγείας, η οποία θα καλύψει αυτά που δεν καλύπτει ένα ομαδικό συμβόλαιο και εκεί ξεκινάνε ορισμένα θέματα τα οποία οφείλονται κατά βάση στην άγνοια των καταναλωτών.”

Όπως υπογραμμίζει ο κ. Κακριδής: “Το να έχουμε ένα ομαδικό συμβόλαιο υγείας, το οποίο μας προσφέρει ο εργοδότης μας ή επιχείρηση που εργαζόμαστε για μένα είναι ευλογία και μπράβο στην επιχείρηση που δίνει μια τέτοια παροχή. Όταν πάμε να συνδυάσουμε ένα ατομικό συμβόλαιο υγείας δημιουργούνται ωστόσο κάποια θέματα. Το ατομικό συμβόλαιο που θα προτείνουμε στον εκάστοτε ασφαλισμένο ξεκινά να καλύπτει εκεί που τελειώνει το ομαδικό συμβόλαιο. Εάν έχουμε για παράδειγμα ένα ομαδικό συμβόλαιο με όριο τα 10.000 η ασφάλιση που θα του δώσουμε θα έχει μια απαλλαγή μέσα πάνω από τα  10.000. Οπότε ο άλλος σου λέει έχω το ομαδικό μου που με καλύπτει κάτω από τα 10.000, έχω το ατομικό μου που με καλύπτει πάνω από τα 10.000 και όλα μια χαρά. Δεν είναι έτσι όμως. Προκύπτουν 2 θέματα. Τι γίνεται αν ο ασφαλισμένος παραιτηθεί, αν η επιχείρηση κλείσει ή αν ο επαγγελματίας αποφασίσει να μην συνεχίσει το ομαδικό συμβόλαιο; Αν είμαστε καλά στην υγεία μας δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Αν όμως παρουσιαστεί κάτι είτε μικρό ή είτε μεγάλο θα μείνουμε με ένα πρόγραμμα με μεγάλη απαλλαγή. Εκεί λοιπόν ο επαγγελματίας ασφαλιστικός σύμβουλος μπορεί να προσφέρει λύσεις στον ασφαλισμένο για να τον έχει εξασφαλισμένο.”

“Πώς γίνεται αυτό; Πρέπει ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής να προβλέψει τη μείωση της απαλλαγής χωρίς να χρειάζεται κάποιος έλεγχος της υγείας του. Ανεξάρτητα δηλαδή αν έχει μεταβληθεί η όχι η υγεία του, πρέπει να μπορεί να πάει σε ένα πρόγραμμα με πιο χαμηλή απαλλαγή. Το δεύτερο σημείο που πρέπει να προσέξουμε είναι το πότε μπορεί να κάνει αυτήν την αλλαγή. Δυστυχώς, όμως αυτό δεν γίνεται πάντα σε όλες τις περιπτώσεις. Όλα αυτά θα πρέπει να ειπωθούν στον ασφαλισμένο γιατί έτσι θα μας πιστέψει και θα καταλάβει ότι έχει λόγο να μας ακούσει ανεξάρτητα αν θα ασφαλιστεί.”

Η αξία της εμπιστοσύνης είναι βασική για την ενίσχυση της ασφαλιστικής συνείδησης του καταναλωτή, γεγονός που καθιστά αναγκαία την πλήρη και σωστή ενημέρωση του υποψήφιου πελάτη, μέσω της οποίας ο καταναλωτής αντιλαμβάνεται την αξία της ασφάλισης και αναγνωρίζει την στήριξη που του προσφέρει σε περίπτωση ανάγκης.

Για να αναπτύξουμε τον κλάδο, για να μας εμπιστευτεί ο πελάτης μας πρέπει να ακούσει την αλήθεια και να καταλάβει την ουσία της ασφάλισης. Μια ασφάλεια έχει κάποιο κόστος και φυσικά δεν καλύπτει τα πάντα. Αυτό ο κόσμος πρέπει να το μάθει. Δεν είναι δυνατόν να καλύπτει τα πάντα μια ασφάλεια. Την ασφαλιστική συνείδηση πρώτα εμείς είμαστε υπεύθυνοι να την καλλιεργήσουμε.”δηλώνει ο κ. Κακριδής.

Αναφορικά με το ζήτημα των καλύψεων και την ποιότητα των ασφαλιστηρίων συμβολαίων υγείας που παρέχουν στη χώρα μας οι ασφαλιστικές εταιρείες ο κ. Κακριδής υποστηρίζει ότι η ασφάλιση υγείας είναι κάτι το μοναδικό, το οποίο δεν μπορεί να πωληθεί από πλατφόρμες διανομής λόγω της εξατομικευμένης φύσης που τη διακρίνει. Συνεπώς, η συμβολή του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή θεωρείται απαραίτητη για την πλήρη καταγραφή και εξέταση των αναγκών του καταναλωτή, εμπνέοντας παράλληλα εμπιστοσύνη στον ασφαλισμένο.

Η ασφάλιση υγείας είναι ένα πράγμα μοναδικό. Δεν μπορεί να πουληθεί από καμία πλατφόρμα κατά την ταπεινή μου γνώμη και από κανένα άλλο κανάλι διανομής. Η παρεμβολή του ασφαλιστικού σύμβουλου είναι πραγματική. Θέλω απλά να αναρωτηθεί ο καθένας μας σε ποιο από τα υπόλοιπα κανάλια διανομής πήγε κάποιος και πήρε μια ανάλυση αναγκών, που ακόμη και εμείς δεν την κάνουμε σωστά στον πελάτη. Πρέπει να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας.“,

Αναφερόμενος στις διακυμάνσεις των τιμών που εντοπίζουν οι καταναλωτές στα συμβόλαια υγείας ο κ. Κακριδής ξεκαθαρίζει ότι το κόστος των συμβολαίων αναπροσαρμόζεται ανάλογα με την ηλικία αλλά και τις αυξήσεις που παρατηρούνται στο κόστος της νοσοκομειακής περίθαλψης, θέτοντας προ των ευθυνών της την εποπτική αρχή ως προς την έλλειψη κανόνων στη διαμόρφωση των τιμών.

“Οτιδήποτε υπάρχει σε μια ελεύθερη αγορά αναπροσαρμόζεται. Και γιατί αναπροσαρμόζεται; Γιατί αλλάζει η ηλικία μας άρα έχουμε μεγαλύτερο κίνδυνο, γιατί υπάρχει μεγαλύτερο κόστος στα νοσοκομεία. Καλώς ή κακώς μια ασφάλεια υγείας σε 10 χρόνια από τη στιγμή που την κάνουμε σχεδόν διπλασιάζει τη τιμή της. Είναι ανεξέλεγκτη η αύξηση; Για μένα όχι. Πρέπει να μπουν κανόνες; Βεβαίως. Πρέπει να μπουν κανόνες από την εποπτική αρχή η οποία για εμένα υπάρχει εκεί που θέλει ή εκεί που δεν θέλει, αφήνοντας τον οποιοδήποτε να κάνει το οτιδήποτε. Θέλουμε κανόνες”.

Σχολιάζοντας το φαινόμενο της δυσπιστίας που παρατηρείται συχνά από πλευράς του καταναλωτή, η οποία πολλές φορές αποθαρρύνει την απόφασή του να προχωρήσει στη σύναψη ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου υγείας, ο κ. Κακριδής τονίζει ότι ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής οφείλει να κοιτάει στα μάτια τον ασφαλισμένο και να του εξηγεί αναλυτικά τι ακριβώς του καλύπτει το εκάστοτε συμβόλαιο, διευκρινίζοντάς του ότι ένα συμβόλαιο δεν μπορεί να τον καλύψει από όλους τους πιθανούς κινδύνους, ωστόσο καθιστά την καλύτερη επιλογή για τη εξασφάλιση του.

“Πρέπει να κοιτάξουμε αυτόν που έχουμε απέναντί μας στα μάτια και να του πούμε, ότι ένα συμβόλαιο υγείας δεν μπορεί να σου καλύψει τα πάντα, είναι όμως η καλύτερη επιλογή σουΘα πρέπει να είναι ειλικρινής ο ασφαλισμένος απέναντι στην ασφαλιστική εταιρεία. Να δηλώσει τυχόν θέματα που έχει σε σχέση με την κατάσταση της υγείας του και να μην φοβηθεί γιατί υπάρχουν λύσεις. Η ασφαλιστική αγορά παρέχει πληθώρα λύσεων ακόμη κι αν έχεις ένα θέμα υγείας είτε πιο μικρό είτε πιο μεγάλο.

Είναι εξαιρετικής σημασίας να εξηγήσουμε στον πελάτη τις αναμονές του συμβολαίου και τυχόν εξαιρέσεις. Όλα αυτά πρέπει να ειπωθούν, να αποτυπωθούν, έτσι ώστε όταν έρθει η δύσκολη στιγμή να μπορέσουμε να τον στηρίξουμε. Εγώ πραγματικά αναρωτιέμαι πως θα πάρεις μια κλήση από έναν ασφαλισμένο σου σε μια δύσκολη στιγμή που σε χρειάζεται και θα του πεις εκείνη την στιγμή συγγνώμη αλλά έχουμε εξαιρέσεις. Αυτά πρέπει να είναι γνωστά από πριν, έτσι θα καταλάβει ο κόσμος. Δεν υπάρχει το καλύπτουμε τα πάντα. Πώς καλύπτουμε τα πάντα και γιατί καλύπτουμε τα πάντα; Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς. Η ουσία της δουλειάς μας δεν είναι να πάρουμε μια παραγωγή από μια α εταιρεία και να την πάμε σε μια β εταιρεία. Η ουσία της εργασίας είναι το new business. Η δουλειά μας είναι να ενημερώσουμε το κόσμο.

Αναλύοντας το φαινόμενο του αθέμιτου ανταγωνισμού και την είσοδο των νέων καναλιών διανομής στην ασφαλιστική αγορά, τα οποία πολλές φορές απειλούν τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές ο κ. Κακριδής τονίζει ότι κανένα δίκτυο διανομής δεν μπορεί να αντικαταστήσει τον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή, υπογραμμίζοντας ότι το πρόβλημα ξεκινά από τους ίδιους τους επαγγελματίες που οφείλουν να ενημερώνουν σωστά το κοινό.

Δεν μπορεί να αντικατασταθεί ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής, εκτός από την ασφάλεια αυτοκινήτου που και εκεί έχω σοβαρότατες αντιρρήσεις από οποιοδήποτε άλλο. Δεν μας φταίνε τα υπόλοιπα κανάλια διανομής. Αν εμείς κάνουμε σωστά τη δουλειά μας δεν έχουμε να φοβηθούμε κανέναν. Το κάθε κανάλι διανομής έχει ένα μερίδιο που μπορεί να πάρει στην αγορά. Του αναλογεί και θα το πάρει. Και όταν εμείς κάνουμε σωστά τη δουλειά μας αυτά γίνονται. Απλώς, κάθε τραπεζικό ίδρυμα από τους 100 που μπαίνουνε μέσα τους 99 τους ενημερώνει, εμείς από κάθε 100 που ξέρουμε ενημερώνουμε τους 99″, αναφέρει χαρακτηριστικά.

 

 

Περισσότερα από τον Μαύρο Γάτο

Μάθε τα πάντα για τον Σακχαρώδη Διαβήτη

O Σακχαρώδης Διαβήτης, είναι μια κατάσταση που επηρεάζει εκατομμύρια ανθρώπους ανά τον κόσμο, χαρακτηρίζεται από αυξημένα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα που δεν