Γ. Κακριδής: Το επάγγελμα δεν αναπτύσσεται ούτε με ομηρίες, ούτε με μεταφορές χαρτοφυλακίων από τη μια εταιρεία στην άλλη

Facebook
Twitter
LinkedIn

Για το ζήτημα της εκπαίδευσης των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των ασφαλιστικών γραφείων αλλά και την “κόντρα” μεταξύ πρακτορειακών δικτύων και agencies μίλησε αποκλειστικά στην εκπομπή “Ασφαλιστικό Μαγκαζίνο” και στον Αριστείδη Βασιλειάδη ο κ. Γιώργος ΚακριδήςΣυντονιστής Ασφαλιστικών Πρακτόρων exasfalisou.gr.

-Αν ο σύγχρονος ασφαλιστής δεν ακολουθήσει τα δεδομένα της νέας ψηφιακής εποχής τότε αργά ή γρήγορα το ίδιο το επάγγελμα θα τον πετάξει έξω – Η τεχνολογία δεν πρέπει να μας φοβίζει

Οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές είναι το επάγγελμα με τις περισσότερες υποχρεωτικές εκπαιδεύσεις και φυσικά υποχρεούται να έχουν και αστική ευθύνη στο κλάδο τους.

Όπως τονίζει ο κ. Κακριδής όλοι αυτοί οι κανόνες που θέτει η πολιτεία και η εποπτεία είναι καλοδεχούμενοι, δεδομένου ότι ένας επαγγελματίας πρέπει να εκπαιδεύεται συνεχώς και να παρακολουθεί τις εξελίξεις, καθώς εάν δεν μείνει πίσω δεν θα καταφέρει να επιβιώσει στην σύγχρονη ασφαλιστική αγορά. όπως χαρακτηριστικά αναφέρει:

“Αν ο σύγχρονος ασφαλιστής δεν ακολουθήσει τα δεδομένα της νέας ψηφιακής εποχής τότε αργά ή γρήγορα το ίδιο το επάγγελμα θα τον πετάξει έξω. Εύχομαι και ελπίζω ότι και οι υπόλοιποι κλάδοι να εκπαιδεύονται διαρκώς όπως οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές.”

“Η τεχνολογία δεν πρέπει να μας φοβίζει. Η τεχνολογία είναι αυτή που θα μας εξελίξει που θα μας φέρει σε real time δίπλα στον πελάτη τη στιγμή που το χρειάζεται. Πάρα πολλές εταιρείες έχουν ψηφιακές πλατφόρμες, βλέπουμε ψηφιακούς γιατρούς, βλέπουμε συμβόλαια τα οποία ο πελάτης μπορεί να κατεβάσει εφαρμογή. Ο ασφαλιστής πρέπει να είναι εκεί πρέπει να είναι παρόν.”

“Ο πελάτης θέλει να έχει γρήγορη πρόσβαση σε εμάς, να ξέρει ότι μπορεί να αντλήσει την πληροφορία εύκολα, άμεσα τη στιγμή που θέλει. Μια επιχείρηση που δεν βρίσκεται στο ίντερνετ είναι μια κλειστή επιχείρηση.”, εξηγεί ο κ. Κακριδής.

-Ένας ασφαλιστής είναι δύσκολο να ξεκινήσει από το μηδέν το 2022 

Είναι γεγονός ότι πάντα υπήρχε μια “κόντρα” μεταξύ των πρακτορειακών δικτύων και των agencies. Τα agencies είναι αυτά που συνήθως εκπαιδεύανε πιο συστηματικά τους ασφαλιστές σε σχέση με τα πρακτορεία. Στην πράξη ωστόσο διαπιστώνει κανείς ότι μετά από κάποια χρόνια πολλοί επαγγελματίες, έχουν τη τάση να φεύγουν από το agency system και πηγαίνουν στο πρακτορειακό, είτε ως ελεύθεροι επαγγελματίες, είτε συνεργαζόμενοι με κάποια γραφεία.

Σχολιάζοντας το εν λόγω φαινόμενο ο κ. Κακριδής τονίζει ότι όλα τα κανάλια διαμεσολάβησης είναι αναγκαία και χρήσιμα, υπογραμμίζοντας ότι ένας ασφαλιστής ο οποίος ξεκινά από το μηδέν αντιμετωπίζει αρκετές δυσκολίες στη σημερινή εποχή.

“Γιατί είναι δύσκολο; Γιατί ξεκινά με ένα ΕΦΚΑ 250 ευρώ το μήνα, ξεκινά ένας λογιστής από 30-50 ευρώ το μήνα, ξεκινάνε κάποια βασικά έξοδα.“, σημειώνει ο κ. Κακριδής.

“Τι κάνουν λοιπόν οι εταιρείες; Οι εταιρείες προσπαθώντας να αναπτύξουνε το δίκτυό τους, και πολύ καλά κάνουν, δεν το κατηγορώ αυτό, παίρνουν κάποιους ασφαλιστές οι οποίοι δίνουν στις εξετάσεις, δημιουργούνται, εφόσον ο άλλος θέλει να ακολουθήσει το κλάδο, έχουν κάποια επιδότηση τα πρώτα χρόνια και εντάσσονται στο εκπαιδευτικό σύστημα της εκάστοτε εταιρείας. Μέχρι εκεί τα πράγματα είναι καλά.”

“Εγώ πιστεύω ακόμη και σήμερα ότι ένας καινούργιος ασφαλιστής φτιάχνεται μέσα από ένα agency system. Είναι λίγα τα γραφεία με πρακτορειακή δομή τα οποία μπορούν να ξεκινήσουν έναν ασφαλιστή από το μηδέν. Αυτό που χαλάει στην πορεία είναι ότι η κάθε εταιρεία φτιάχνοντας έναν ασφαλιστή δεν το διαχειρίζεται η ίδια. Τον διαχειρίζεται κάποιο γραφείο και για μένα κάπου εκεί χαλάει για να το πω λαϊκά η σούπα.

“Τι ισχύει μέχρι τώρα; Κάθε γραφείο στρατολογεί νέους ασφαλιστές, βάζουμε 50 νέους ασφαλιστές. Από αυτούς τους 50 ο καθένας κάνει ας υποθέσουμε σε ένα χρόνο 60 συμβόλαια, δεν μπορεί να προχωρήσει παρακάτω, και μένουνε οι 10 ασφαλιστές. Τα συμβόλαια αυτών που φύγανε μένουν στο γραφείο αναδιανέμονται σε κάποιους ασφαλιστές. Έχουμε μια διατηρησιμότητα 20-30% και το πράγμα συνεχίζει. Αυτή είναι μια πληγή για το επάγγελμά μας. Από την άλλη το πρακτορειακό δίκτυο δίνει μια δυνατότητα σε κάθε ασφαλιστή να έχει μεγαλύτερη πληθώρα λύσεων και επιλογών αλλά είναι πάρα πολύ δύσκολο να αναπτύξει τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές.”, τονίζει στο λόγο του.

-Το επάγγελμα δεν αναπτύσσεται ούτε με ομηρίες, ούτε με μεταφορές χαρτοφυλακίων από τη μια εταιρεία στην άλλη

“Ακούμε συχνά ότι φτιάχνουμε γραφεία με δομές agency. Πολλοί το έχουμε προσπαθήσει, πολλοί το προσπαθούν, άλλοι το καταφέρανε, άλλοι όχι. Οι περισσότεροι δεν το έχουν καταφέρει. Ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής αναπτύσσεται μέσα από ένα agency system αλλά πάντοτε μπαίνει ένα ταβάνι. Μπαίνει ένα ταβάνι από αυτούς που ταλανίζουν την ασφαλιστική αγορά, μαζεύοντας  κάθε φορά παραγωγές από συναδέλφους οι οποίοι μετά επειδή δεν πετυχαίνουν τον κανονισμό πωλήσεων ή επειδή δεν πετυχαίνουν ή δεν είναι «οι αγαπητοί» του διευθυντή του γραφείου ωθούνται στην έξοδο με αποτέλεσμα η παραγωγή τους και το εισόδημα της οικογένειάς τους να είναι στον αέρα.”

“Ο ασφαλιστής πρέπει να εκπαιδεύεται και εγώ αυτό που θέλω να πω στους συναδέλφους είναι να προσέχουν που τοποθετούν την παραγωγή τους, με ποια εταιρεία συνεργάζονται, με ποιο ασφαλιστικό γραφείο είτε αυτό είναι agency είτε αυτό είναι πρακτορειακό συνεργάζονται να εξασφαλίζουν τα δικαιώματά τους, και αυτό γίνεται μόνο με έναν τρόπο.”

“Εγώ στη σύμβασή μου σας γραφείο έχω σε όλους μου τους συνεργάτες τον όρο ότι εφόσον δεν υπάρχει οικονομικό όφελος για το γραφείο είναι ελεύθεροι να μεταφέρουν την παραγωγή τους όπου αλλού θέλουν. Γιατί μέχρι τώρα κάποιος θέλει να φύγει και ο πράκτορας ή ο οποιοδήποτε δεν επιτρέπει στον ασφαλιστή να πάρει την παραγωγή του. Έτσι δημιουργούμε ομηρίες.”

Το επάγγελμα δεν αναπτύσσετε ούτε με ομηρίες ούτε με μεταφορές χαρτοφυλακίων από τη μια εταιρεία στην άλλη. Το επάγγελμα αναπτύσσετε όταν μιλάμε στο πελατολόγιο που έχουμε για τις ανάγκες που υπάρχουν, για την υγεία για το συνταξιοδοτικό, για τις ασφαλίσεις πυρός, φυσικών φαινομένων, σεισμών οτιδήποτε, έχοντας παρουσία στα ψηφιακά μέσα, ενημερώνοντας  το κόσμο. Ο κόσμο είναι εκεί να μας ακούσει. Εγώ διαπιστώνων ότι εμείς λείπουμε από εκεί. Είτε γιατί δεν θέλουμε, είτε γιατί είμαστε ελλιπώς εκπαιδευμένοι. Δεν υπάρχουν καλά και κακά προγράμματα. Πρώτα πρέπει να ασφαλιστής αυτό είναι προς το συμφέρον σου. Σε όποια εταιρεία και αν το κάνεις. Μετά θα δούμε και τις λεπτομέρειες.”

Παρακολουθήστε ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Κακριδή στο βίντεο που ακολουθεί

Περισσότερα από τον Μαύρο Γάτο