Την παρέμβαση – απάντηση στο δημοσίευμα τ0υ μαύρου γάτου με τίτλο “Αργησε Λίγο Το Ε.Ε.Α Να Ζητήσει Παράταση Για Τις Επαναπιστοποιήσεις” έκανε ο κ. Γιώργος Βαγιωνής, ασφαλιστικός πράκτορας και πρώην Γενικός Γραμματέας της Ενωσης Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος.
Παρακάτω παραθέτουμε αυτούσια την άποψή του επι του θέματος.
Διαβάζω με προσοχή αυτά που γράφει το άρθρο του μαύρου γάτου και έχω να σχολιάσω τα εξής :
Αντί να δούμε συνολικά το αποτέλεσμα της επαναπιστοποίησης, όπου η πλειοψηφία των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών έχει ολοκληρώσει με επιτυχία την 1η 5ετία επαναπιστοποίησης – και αυτό είναι μία θετική εξέλιξη που αποδεικνύει ότι οι επαγγελματίες συνάδελφοί μας έχουν επαρκή κατάρτιση και γνώση ώστε να στέκονται ισάξια με συναδέλφους μας του εξωτερικού (στους οποίους η συνεχής και δια βίου επιμόρφωση είναι μέρος της επαγγελματικής τους καθημερινότητας),
αναδεικνύουμε τη μειοψηφία των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών που για ποικίλους λόγους ( κάποιοι εξ ‘ αυτών προφανώς δικαιολογημένα) δεν ανταποκρίθηκαν στην ευρωπαϊκή αυτή οδηγία και με αυτό τον τρόπο διακινδυνεύουν αφ’ ενός να θέσουν τους εαυτούς τους εκτός επαγγέλματος – αν η ΤτE δεν δώσει κάποια λύση – και επιπρόσθετα αυτομάτως να διαφοροποιηθούν δυστυχώς αρνητικά έναντι των Ευρωπαίων συναδέλφων τους.
Είναι σαφές ( και το λέω από προσωπική εμπειρία – καθ’ ότι φέτος ανανέωσα την άδειά μου ως ασφαλιστικός διαμεσολαβητής), ότι εφ’ όσον είναι συμπληρωμένες οι απαιτούμενες ώρες επαναπιστοποίησης, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στην ανανέωση της άδειας σε ότι αφορά το συγκεκριμένο ζητούμενο προσόν.
Τη λέξη «προσόν» δεν την αναφέρω τυχαία, το κάνω εσκεμμένα. Είναι προσόν να είμαστε επαναπιστοποιημένοι, είναι προστιθέμενη αξία στο επάγγελμά μας.
Μία άλλη διάσταση που θέτω είναι ότι η επιμελής και τακτική επαναπιστοποίηση των γνώσεών μας ως ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, δείχνει συνέπεια και σεβασμό στο επάγγελμά μας,
Δείχνει την έμπρακτη επιθυμία των επαγγελματιών ασφαλιστικών διαμεσολαβητών να βελτιώνουν την ποιότητα των υπηρεσιών τους, με τη συνεχή επιμόρφωσή τους στις αλλαγές και τις εξελίξεις της ασφαλιστικής αγοράς σε εγχώριο, αλλά και σε διεθνές επίπεδο.
Επαναλαμβάνω ότι η συνέπεια και η επιμέλεια, είναι προσόντα που απαιτείται να διαθέτει κάθε επαγγελματίας ασφαλιστικός διαμεσολαβητής και αντανακλούν στην ποιότητα των υπηρεσιών προς τους πελάτες μας.
Αντίθετα η αμέλεια και η μη συμμόρφωση ΔΕΝ είναι προσόντα και ΔΕΝ θα πρέπει να επιβραβεύονται ή να δικαιολογούνται.
Κατά την 1η 5ετία εφαρμογής της επαναπιστοποίησης, παρακολούθησα αρκετά σεμινάρια και στους 3 τομείς της (με σύνολο ωρών μεγαλύτερο από το κατά την οδηγία της ΤτΕ απαιτούμενο), και έχω να πω ότι αρκετά από αυτά είχαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ήταν πραγματικά πολύ αξιόλογα. Χώρος για περαιτέρω βελτιώσεις πάντα θα υπάρχει, αλλά το γεγονός ότι από την αρχή υπήρξαν μαθήματα επαναπιστοποίησης με ουσιαστικό ενδιαφέρον και χρήσιμες γνώσεις, εγώ προσωπικά το κατατάσσω στα θετικά.
Επιπλέον, δεν θέλω να παραλείψω το γεγονός ότι από την αρχή της εφαρμογής της επαναπιστοποίησης, είχε βουίξει όλη η αγορά – κλαδικά περιοδικά και sites, οι συλλογικοί φορείς της διαμεσολάβησης αλλά και οι ασφαλιστικές εταιρίες για το τι ακριβώς ισχύει και πως θα εφαρμοσθεί. Οφείλω δε να πω ότι ήμουν από αυτούς που άσκησα κριτική και ανέπτυξα τους προβληματισμούς μου για το πώς και πόσο σωστά θα εφαρμοσθεί το μέτρο της επαναπιστοποίησης. Εντούτοις, 5 χρόνια μετά βλέπω ότι οι ασφαλιστικές εταιρίες που εκπόνησαν προγράμματα εκπαίδευσης για τους συνεργάτες τους, αλλά και οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί, κινήθηκαν σε ένα σωστό πλαίσιο. Η φωνή της ασφαλιστικής αγοράς και οι προβληματισμοί εισακούστηκαν και έφεραν το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Μετά λοιπόν από αυτή την εκστρατεία ενημέρωσης που έγινε συνολικά και συλλογικά, ερχόμαστε πάλι – όχι το «παρά 5» – αλλά στο «και 5» να πρέπει να δικαιολογήσουμε όλους εκείνους (πλην δικαιολογημένων εξαιρέσεων), που δεν έδωσαν τη δέουσα σημασία στην οδηγία που αποτελεί συστατικό στοιχείο που αναβαθμίζει το επάγγελμά μας.
Αναρωτιέμαι λοιπόν, γιατί να πρέπει να βρισκόμαστε στην άβολη κατά τη γνώμη μου θέση, να ζητάμε την υποστήριξη της εποπτεύουσας αρχής στο γεγονός ότι δεν υπακούσαμε σε μία οδηγία που αφ’ ενός είναι Ευρωπαϊκή και αφ’ ετέρου ο υποχρεωτικός της χαρακτήρας ήταν από την αρχή σαφής?
Και εν συνεχεία να ζητάμε από τα Επιμελητήρια να στηρίξουν την MH συμμόρφωσή μας? Και να τα ψέγουμε που υποβάλλουν το αίτημα στην ΤτΕ με δύο μήνες καθυστέρηση, ενώ προφανώς το χρονικό διάστημα αυτό ήταν εύλογο για να μπορέσουν να ποσοτικοποιήσουν το μέγεθος του προβλήματος?
Γιατί να μην συμμορφωνόμαστε σε κάτι που εν δυνάμει δίνει αξία στο επάγγελμα μας ?
Πριν σπεύδουμε να ασκούμε κριτική προς κάθε κατεύθυνση, ας κάνουμε πρώτα ως επαγγελματίες την αυτοκριτική στον εαυτό μας. Και αφού απαντήσουμε σε αυτό, είναι το πλέον πιθανό να γίνουμε ακόμα πιο καλοί επαγγελματίες.”
ΓΙΩΡΓΟΣ Μ. ΒΑΓΙΩΝΗΣ
Cert CII, ΒΑ (Hons), PG Cert in Insuarnce Law,
Ασφ. Πράκτορας