Είναι γεγονός, ότι η πλειοψηφία των πολιτών που επιθυμεί να επενδύσει στην ασφάλιση της υγείας συνήθως αποθαρρύνεται από την έλλειψη εμπιστοσύνης που την διακατέχει τόσο απέναντι στις ασφαλιστικές εταιρείες, όσο και στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές. Είτε δικαιολογημένα είτε όχι, το φαινόμενο αυτό αποτελεί μία πραγματικότητα στην οποία οι επαγγελματίες του χώρου καλούνται να σταθούν με υπευθυνότητα και ειλικρίνεια απέναντι στους υποψήφιους ασφαλισμένους.
Τι πρέπει να προσέξετε
Όπως και σε κάθε αντίστοιχη περίπτωση, πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή από τους ενδιαφερόμενους στα ψιλά γράμματα των συμβολαίων, στα οποία ενδεχομένως κρύβονται παγίδες. Οι καλύψεις και οι διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσουν οι ασφαλισμένοι πρέπει να είναι σαφώς διατυπωμένες, να αναγράφονται περιληπτικά στον πίνακα παροχών του ασφαλιστηρίου και λεπτομερώς στο συμβόλαιο που παραδίδεται στον ασφαλισμένο.
Ο ασφαλιστικός σύμβουλος είναι υποχρεωμένος να επεξηγήσει την εκάστοτε κάλυψη του προγράμματος, καθώς και τη διαδικασία που ακολουθείται σε περίπτωση που κριθεί απαραίτητη η χρήση του. Επιπλέον θα πρέπει να διευκρινιστεί εάν υπάρχει και ποια είναι η συμμετοχή του ασφαλισμένου στα έξοδα που θα πραγματοποιηθούν και αφορούν είτε την πρωτοβάθμια, είτε τη δευτεροβάθμια κάλυψη υγείας.
Όσον αφορά την πρωτοβάθμια φροντίδα, οι ασφαλισμένοι απευθύνονται συνήθως στο δίκτυο συμβεβλημένων ιατρών και επιβαρύνονται με ένα μικρό προσυμφωνημένο ποσό για την επίσκεψη τους, ενώ οι προγραμματισμένες διαγνωστικές εξετάσεις πραγματοποιούνται σε συμβεβλημένα διαγνωστικά κέντρα, με ή χωρίς επιβάρυνση ανάλογα με το τι προβλέπει το εκάστοτε πρόγραμμα. Οι ασφαλισμένοι μπορούν να απευθυνθούν στον ασφαλιστικό τους σύμβουλο ώστε να τους βοηθήσει στο κλείσιμο των ραντεβού αλλά και στην προέγκριση των διαγνωστικών εξετάσεων, ώστε να είναι σίγουροι ότι θα πραγματοποιηθεί κανονικά η κάλυψη από την ασφαλιστική εταιρεία και ότι δεν θα προκύψουν τυχόν καθυστερήσεις.
Ως προς τη δευτεροβάθμια κάλυψη, το συμβόλαιο θα πρέπει να περιλαμβάνει τα νοσοκομεία στα οποία θα μπορεί να απευθυνθεί ο ασφαλισμένος σε περίπτωση που χρήζει νοσηλείας. Συνήθως τα ασφαλιστήρια συμβόλαια προβλέπουν κάλυψη σε συμβεβλημένα νοσοκομεία με καλύτερους όρους τόσο στο ύψος της συμμετοχής, όσο και στην απευθείας κάλυψη. Επίσης, θα πρέπει να γίνει ξεκάθαρο στον ασφαλισμένο αν και σε ποιες περιπτώσεις προβλέπεται συμμετοχή του, καθώς και το ύψος της συμμετοχής.
Άλλο ένα κομβικό σημείο που θα πρέπει να προσέχουν οι ασφαλισμένοι είναι φυσικά οι χρονικές αναμονές και οι εξαιρέσεις του νοσοκομειακού προγράμματος, οι οποίες θα πρέπει να περιλαμβάνονται αναλυτικά στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο. Οι χρονικές αναμονές αφορούν ορισμένα ιατρικά θέματα, τα οποία ισχύουν για όλους τους ασφαλισμένους και για τα οποία η κάλυψη ισχύει μετά από κάποιο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Τέτοιες περιπτώσεις είναι τα κρεατάκια και οι αμυγδαλές, το ρινικό διάφραγμα οι κήλες, οι γυναικολογικές επεμβάσεις, οι παθήσεις γόνατος κα.
Διαβάστε περισσότερα στο άρθρο του κ. Γιάννη Εμμανουήλ, Co-Founder asfaleia-ygeias.com: https://asfaleia-ygeias.com/idiotiki/poies-pagides-na-apofigete-stin-asfaleia-igeias/