Του Γιώργου Μισιρλή, Πιστοποιημένου Ασφαλιστικού Πράκτορα
Για την ΓΡ. ΜΙΣΙΡΛΗΣ ΚΑΙ ΥΙΟΙ ΑΕ Μεσίτες Ασφαλίσεων
Η τεχνολογία αλλάζει τη μορφή του ανταγωνισμού στην ασφαλιστική αγορά. Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες, πράκτορες, μεσίτες αλλά και ακόμα και εταιρείες κινητής τηλεφωνίας άρχισαν να δραστηριοποιούνται στον χώρο των ασφαλειών μέσω του διαδικτύου. Κάθε χρόνο υπάρχει σταθερή αύξηση στη σύναψη ασφαλιστηρίων μέσω του διαδικτύου και αυτό μας δείχνει ότι είναι μια αναπτυσσόμενη αγορά στον Ελλαδικό χώρο.
Μέσα στα επόμενα χρόνια οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές αλλά και εταιρείες θα χρειαστούν να αντιμετωπίσουν μεγάλες αλλαγές στις τεχνικές πώλησης αλλά και παγκόσμιους αντιπάλους με μεγάλη τεχνολογική εμπειρία, όπως η Amazon και η Alibaba.
Οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες αναγνωρίζουν τον κίνδυνο για αυτό και επενδύουν όλο και περισσότερα κεφάλαια στο InsurTech. Καθώς η οικονομική κατάσταση χειροτερεύει, οι Έλληνες ψάχνουν όλο και περισσότερο τις ευκαιρίες στις online αγορές και ανακαλύπτουν στο Internet ένα εργαλείο ελάφρυνσης των προσωπικών και οικογενειακών προϋπολογισμών τους. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι η πλέον αγαπημένη ασχολία. Το 58% δηλώνει ότι δραστηριοποιείται καθημερινά στα social media, ποσοστό που ανεβαίνει στο 85% στις ηλικίες 18-34 ετών και στο 60% στην κατηγορία 35-54 ετών.
Αυτό, όπως καταλαβαίνουμε, πέρα από μια απειλή για τα ασφαλιστικά γραφεία μπορεί να αναστραφεί και να γίνει η κατάλληλη ευκαιρία πωλήσεων. Οι ασφαλιστές νέας γενιάς θα χρειαστούν να αναθεωρήσουν την προσέγγιση τακτικής και εξερεύνησης νέων πελατών βάσει των παραδοσιακών τρόπων πωλήσεων και να ανακαλύψουν νέες τεχνικές για την προώθηση των προϊόντων τους μέσω Internet. Οι παραδοσιακές πωλήσεις θα εξασθενίσουν, αφού το αγοραστικό κοινό καθώς μεγαλώνει ηλικιακά θα είναι όλο και περισσότερο εξοικειωμένο στο να αγοράζει μέσω του διαδικτύου. Μπορεί τελικά να κερδηθεί η μάχη των ασφαλιστικών γραφείων; Φυσικά, αρκεί οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές να αδράξουν την ευκαιρία και να χρησιμοποιήσουν τις τεχνικές πωλήσεων μέσω των social media και γενικά του διαδικτύου. Το μεγάλο πλεονέκτημα έναντι των απρόσωπων ιστοσελίδων που δραστηριοποιούνται στον ασφαλιστικό κλάδο είναι η προσωπική επαφή. Οι περισσότεροι καταναλωτές μετά το κόστος της ασφάλισης αυτό που επιλέγουν είναι η εμπιστοσύνη στο πρόσωπο του ασφαλιστή που επιλέγουν.
Η κατάσταση του Κορονοϊού ήταν το απόλυτο παράδειγμα για τους ασφαλιστές της νέας γενιάς.
Αναδημοσίευση από το περιοδικό “The Insurer”
Το The Insurer επιδιώκει να γίνει η πηγή ενημέρωσης και η φωνή κάθε επαγγελματία ασφαλιστικού διαμεσολαβητή είτε δραστηριοποιείται στα μεγάλα αστικά κέντρα είτε στην επαρχία.
Μπορείτε να γίνετε συνδρομητής του περιοδικού ΕΔΩ.
Ετήσια συνδρομή 20 €
Για περισσότερα πακέτα συνδρομών επικοινωνήστε στο 2312201003 ή στο info@insuranceinnovation.gr