Της Σωτηρίας Γιαννακοπούλου, Υπεύθυνη Δημοσιογραφικού Τμήματος insuranceforum.gr
Εντυπωσιακή χαρακτηρίζεται η αύξηση των αυτοκινήτων (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά τον Ιούνιο του 2021 στη χώρα μας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τον Ιούνιο του 2021 βγήκαν στην κυκλοφορία 22.690 νέα οχήματα, αριθμός σημαντικά υψηλότερος από τα αντίστοιχα μεγέθη του Ιουνίου του 2020, που καταγράφηκαν μόλις 16.170 νέα οχήματα στους δρόμους, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 40,3%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το περσινό έτος είχε καταγραφεί πρωτοφανής πτώση στην κυκλοφορία νέων οχημάτων κατά 24,7% σε σχέση με το 2019, η οποία αποδόθηκε στην πανδημία και την οικονομική στενότητα που προκάλεσαν τα παρατεταμένα lockdowns.
Τα καινούργια αυτοκίνητα που έλαβαν άδεια κυκλοφορίας μέσα στον περασμένο μήνα ανέρχονται σε 14.803, έναντι 8.678 που καταγράφηκαν το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 70,6%.
Όσον αφορά την κυκλοφορία νέων μοτοσυκλετών κυβισμού άνω των 50 cc (καινούργιων και μεταχειρισμένων εξωτερικού) τον Ιούνιο του 2021, ανήλθε σε 6.211 έναντι 5.306 τον αντίστοιχο μήνα του 2020, σημειώνοντας αύξηση 17,1%.
Οι καινούργιες μοτοσυκλέτες που κυκλοφόρησαν τον Ιούνιο του 2021 ανέρχονται σε 5.701 έναντι 4.889 που καταγράφηκαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2020, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 16,6%.
Τα εν λόγω μεγέθη και οι συνεχείς αυξήσεις στην κυκλοφορία των νέων οχημάτων αποτελούν ένα νέο στοίχημα για τον ασφαλιστικό κλάδο. Η σταδιακή επιστροφή στην πραγματικότητα, σε συνδυασμό με την επανεκκίνηση των αγορών και την αύξηση της χρηματοοικονομικής ρευστότητας, πρόκειται να αυξήσουν έτι περαιτέρω τις αγορές νέων οχημάτων και εν συνεχεία τις ασφαλίσεις στον κλάδο αυτοκινήτου.
Η κυβέρνηση φαίνεται ότι έχει αφουγκραστεί το νέο αυτό κύμα ανανέωσης στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων, επιδιώκοντας να προλάβει τυχόν παρατυπίες, οι οποίες στοιχίζουν στο ελληνικό δημόσιο εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Ασφαλώς, οι προαναφερθείσες παραβιάσεις δεν είναι άλλες από τα ανασφάλιστα οχήματα, τα οχήματα που δεν περνούν ΚΤΕΟ και την αποφυγή πληρωμής των τελών κυκλοφορίας.
Πιο αναλυτικά, εκτιμάται ότι περισσότεροι από 1,2 εκατ. ιδιοκτήτες δεν περνούν τα οχήματά τους από ΚΤΕΟ, την ίδια στιγμή που τα ανασφάλιστα οχήματα στη χώρα μας ξεπερνούν τα 650.000, ενώ στα ίδια επίπεδα με τα ανασφάλιστα κινείται και ο αριθμός των ιδιοκτητών που δεν πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας. Οι εν λόγω παραβιάσεις αποφέρουν τεράστιες οικονομικές απώλειες, ενώ σύμφωνα με εκτιμήσεις μόνο από τη μη έλευση από το τεχνικό έλεγχο οι οικονομικές απώλειες για το κράτος ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ ετησίως, τη στιγμή που οι συνολικές απώλειες αγγίζουν το ποσό των 400 εκατ. ευρώ.
Για το λόγο αυτό η κυβέρνηση και το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης εισήγαγαν στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας δύο νέες ψηφιακές υπηρεσίες το «myAuto» και το «Audit-Car», οι οποίες θα αξιοποιηθούν ως ένας αποθετήριο πληροφοριών, μέσω του οποίου θα πραγματοποιούνται τακτικοί έλεγχοι στους ιδιοκτήτες οχημάτων και θα βεβαιώνονται αυτόματα τυχόν παραβιάσεις αλλά και πρόστιμα, δίνοντας ένα οριστικό τέλος στις παραβιάσεις που σχετίζονται με την κυκλοφορία των οχημάτων. Στις πλατφόρμες αυτές θα είναι διαθέσιμες όλες οι πληροφορίες για το εκάστοτε όχημα, μεταξύ των οποίων η έκδοση και ανάκληση της άδειας κυκλοφορίας, η ημερομηνία καταβολής Τελών Κυκλοφορίας, η περίοδος ασφαλιστικής κάλυψης αλλά και το ιστορικό ασφαλιστικών αποζημιώσεων.
Είναι γεγονός ότι οι νέες αυτές εξελίξεις πρόκειται να ευνοήσουν τις ασφαλιστικές εταιρείες, ενισχύοντας την παραγωγή ασφαλίστρων αλλά και τον τζίρο στον κλάδο των αυτοκινήτων, ο οποίος δοκιμάστηκε ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, που οδήγησε σε “ακινησία” χιλιάδες οχήματα, αυξάνοντας παράλληλα τον αριθμό των ανασφάλιστων στην χώρα μας.