Έκλεισε η συμφωνία για το Even Given! Πώς διαμορφώθηκαν τα ποσά της αποζημίωσης;

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Ο ιδιοκτήτης και οι ασφαλιστές του Ever Given, του αμφιλεγόμενου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που μπλόκαρε το κανάλι του Σουέζ για 6 ημέρες στις αρχές Μαρτίου, διακόπτοντας την παγκόσμια ναυτιλία, κατέληξε σε μια προκαταρκτική συμφωνία με την Αρχή του καναλιού του Σουέζ για την απελευθέρωση του πλοίου, σύμφωνα με τον ασφαλιστικό όμιλο του Ηνωμένου Βασιλείου που διευθύνει τις διαπραγματεύσεις.

Το P&I Club του Ηνωμένου Βασιλείου δήλωσε ότι έχει επιτευχθεί κατ ‘αρχήν μια συμφωνία που θα επιτρέψει στο πλοίο να πλεύσει ξανά. Επιπλέον τονίζει ότι συνεργάζεται με τον ιδιοκτήτη του Ever Given, τις υπόλοιπες ασφαλιστικές του εταιρίες και τη SCA για την ολοκλήρωση μιας συμφωνίας. «Μόλις οριστούν οι διατάξεις, θα γίνουν ρυθμίσεις για την απελευθέρωση του σκάφους», ανέφερε.

Υπενθυμίζεται ότι το πλοίο εμπορευματοκιβωτίων μπλόκαρε το κανάλι του Σουέζ για σχεδόν μια εβδομάδα τον Μάρτιο προτού αποσυνδεθεί από τις όχθες του καναλιού. Η SCA είχε ζητήσει αποζημίωση για ζημιές στο κανάλι πριν επιτρέψει στο πλοίο να συνεχίσει το ταξίδι του. Η ασφαλιστική εταιρία, σε δηλώσεις της τη Τετάρτη, δεν διευκρίνισε τους όρους της προκαταρκτικής συμφωνίας.

Ο Osama Rabie, πρόεδρος της SCA, δήλωσε στην κρατική τηλεόραση τον Απρίλιο ότι η υπηρεσία ζητούσε πληρωμή για τα έξοδα της επιχείρησης διάσωσης, ζημιές στις όχθες του καναλιού και απώλεια εσόδων. Οι Αιγυπτιακές δικαστικές αρχές διέταξαν την κατάσχεση του πλοίου, απαιτώντας αποζημίωση περίπου 900 εκατομμυρίων δολαρίων.

«Είμαστε ικανοποιημένοι με την αξία της αποζημίωσης, καθώς διατηρεί τα δικαιώματά μας και αντισταθμίζει το κόστος διάσωσης, ενώ μας επιτρέπει να διατηρήσουμε μια φιλική σχέση με το έτερο μέρος», δήλωσε στα κρατικά μέσα ενημέρωσης.

Η προκαταρκτική συμφωνία που ανακοινώθηκε την Τετάρτη αναφέρει αποζημίωση περίπου 200 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες έως τώρα πληροφορίες. Εκπρόσωποι του ναυλωτή του πλοίου, της εταιρίας Evergreen Marine Corp. από την Ταϊβάν, ο τεχνικός διευθυντής του πλοίου, ο Bernhard Schulte Shipmanagement και η Ιαπωνική πλοιοκτήτρια εταιρία Shoei Kisen Kaisha Ltd., αρνήθηκαν να σχολιάσουν.

Περισσότερα από τον Μαύρο Γάτο

Γιώργος Νίκος: «Μέσα από τη συλλογική προσπάθεια μπορούμε να πετύχουμε τους στόχους μας»

Ο Νίκος Γεώργιος είναι 34 χρονών και έχει καταγωγή από το Λιβαδερό Κοζάνης. Εργάζεται ως Ασφαλιστικός Πράκτορας, είναι ιδιοκτήτης δύο ασφαλιστικών πρακτορείων