Μαύρος Γάτος

Ερευνα για τις επιπτώσεις του COVID 19 στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση. Δείτε τα αποτελέσματα!

Facebook
Twitter
LinkedIn

Το Ιnsuranceforum.gr σε συνεργασία με την Experto Crede  ολοκλήρωσε την 3η κατά σειρά έρευνα για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση, με αντικείμενο τις επιπτώσεις του COVID – 19 στον κλάδο σε συνδυασμό με τις συνθήκες τηλεργασίας , για την περίοδο Νοεμβρίου 2020 – Ιανουαρίου 2021.

Η 1η  έρευνα με θεματολογία την ασφαλιστική διαμεσολάβηση διεξήχθη την περίοδο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2019, προκειμένου να διαπιστωθεί η πραγματική εικόνα του κλάδου, μερικούς μήνες μετά την εφαρμογή του νέου κανονιστικού πλαισίου για την ασφαλιστική διανομή (Ν.4583/2018 – IDD). Η 2η έρευνα διεξήχθη την περίοδο Μαρτίου – Απριλίου 2020 και είχε ως στόχο να αναδείξει τα προβλήματα του κλάδου της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης κατά την περίοδο της πανδημίας και του καθολικού lockdown κατά το πρώτο κύμα της πανδημίας.

Στόχος της 3ης έρευνας ήταν η σκιαγράφηση της πιο πρόσφατης κατάστασης της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης μετά τα συνεχόμενα περιοριστικά μέτρα , την τηλεργασία αλλά και τα μέτρα στήριξης του κλάδου από την πολιτεία μετά από έντεκα μήνες συνθηκών πανδημίας στη χώρα μας .

Στη έρευνα συμμετείχαν άνω των 350 ασφαλιστικών γραφείων από όλη την Ελλάδα (Αθήνα,  Θεσσαλονίκη , Κρήτη , Πάτρα , Καβάλα, Αλεξανδρούπολη, Λάρισα , Λαμία , Κοζάνη κλπ). Το 64% των συμμετεχόντων ασκούν το επάγγελμα του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή  άνω των 15 ετών,  ενώ το 73% συμμετεχόντων έφεραν την ιδιότητα του ασφαλιστικού πράκτορα.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας το 52% των συμμετεχόντων παρατηρεί μείωση στην παραγωγή κατά την περίοδο Μαρτίου 2020 – Ιανουαρίου 2020 , η οποία εκτιμάται σε ποσοστό 10% σε σχέση με πέρυσι.

Η κατάσταση λειτουργίας των ασφαλιστικών γραφείων των συμμετεχόντων   σε ποσοστό 60% συνεχίζεται με εξ αποστάσεως εργασία σύμφωνα με εκάστοτε μέτρα , το 24% παραμένει ανοιχτό με ποσοστό τηλεργασίας στο 100%  και μόλις το 16% παραμένει ανοιχτό με καθεστώς εκ περιτροπής εργασίας. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας , το 54% των ερωτηθέντων κρίνει πως το γραφείο του λειτουργεί με αρκετές δυσκολίες οι οποίες είναι όμως διαχειρίσιμες , μόλις το 33% αυτών κρίνει πως το γραφείο του λειτουργεί χωρίς λειτουργικά προβλήματα ενώ ένα καθόλου ασήμαντο ποσοστό της τάξεως του 13% δηλώνει ότι  λειτουργεί με αρκετές δυσκολίες οι οποίες απειλούν ακόμα και τη βιωσιμότητα του γραφείου.

Όσον αφορά στην εξ αποστάσεως εργασία τα ασφαλιστικά γραφεία προς διευκόλυνση των υπαλλήλων τους παρείχαν σε ποσοστό 27% την δυνατότητα ευελιξίας στο ωράριο των εργαζομένων , σε ποσοστό 34% ενθάρρυναν την εργασία από το σπίτι , σε ποσοστό 26% προχώρησαν στην παροχή νέων ή την βελτίωση υφιστάμενων εργαλείων που θα ενίσχυαν το προσωπικό κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους εξ αποστάσεων , ενώ το 13% προσέφερε παροχές σε υπολογιστές , χρόνο ομιλίας , εκτυπωτές κλπ προς διευκόλυνση των εργασιών των εργαζομένων. Αξίζει να αναφερθεί ότι το  82% δεν κατέφυγε σε λύσεις μείωσης μισθού ή μείωσης των ωρών εργασίας σε αυτό το διάστημα ενώ το 68% των συμμετεχόντων εκτιμά ότι το προσωπικό τους θα παραμείνει το ίδιο στους επόμενους 6 μήνες.

Τα πιο δημοφιλή εργαλεία επικοινωνίας με τους πελάτες / συνεργάτες των ασφαλιστικών γραφείων αυτή την περίοδο ήταν  μεταξύ άλλων:  το τηλέφωνο σε ποσοστό 94% , το email σε ποσοστό 96%, η εφαρμογή Viber σε ποσοστό 76% , η πλατφόρμα Zoom σε ποσοστό 60%, η πλατφόρμα Skype / Skype for Business σε ποσοστό 45%.

Επιπρόσθετα , η πλειοψηφία σε ποσοστό 51% των συμμετεχόντων εκτιμά ότι η τηλεργασία επηρέασε αρνητικά την παραγωγικότητα του γραφείου της , ενώ ένα ποσοστό 30% κρίνει ότι η τηλεργασία δεν επηρέασε καθόλου την παραγωγικότητα. Το δε 54% των συμμετεχόντων εκτιμά ότι η τηλεργασία ήρθε για να μείνει και μετά την πανδημία ως μια εργασιακή επιλογή. Τα ποσοστά αυτά οδηγούν στο συμπέρασμα ότι έχουμε διαμεσολάβηση δύο ταχυτήτων όσον αφορά την εξ αποστάσεως εργασία αλλά και την χρήση των νέων τεχνολογιών.

Η έρευνα ανέδειξε τα προβλήματα που συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν τα ασφαλιστικά γραφεία της χώρας , με σημαντικότερο την εξεύρεση πελατών σε συνδυασμό με την απαγόρευση των μετακινήσεων καθώς και την αναίρεση των επαγγελματικών τους σχεδίων σε συνδυασμό με τη δυσκολία μακροπρόθεσμου προγραμματισμού.

Τέλος , το 65% των συμμετεχόντων κρίνουν τα μέτρα στήριξης του κλάδου ως ανεπαρκή ενώ το 32% κρίνει τα μέτρα ικανοποιητικά και μόλις το 3% των ερωτηθέντων κρίνει τα μέτρα στήριξης ως πολύ ικανοποιητικά.

Δείτε αναλυτικά τα ευρήματα της έρευνας  του Insuranceforum.gr και της Experto Crede όπως αυτή παρουσιάστηκε στο Ασφαλιστικό Μαγκαζίνο την Τρίτη 9.2.2021 απο το 13.53′

Περισσότερα από τον Μαύρο Γάτο

Θεσσαλονίκη: Νέα εξαγορά απο την INFOTRUST Α.Ε

Η INFOTRUST A.E ασφαλιστικό πρακτορείο, όπως ανακοίνωσε στις 31/12/24, πρωτοπόρος στον χώρο των ασφαλίσεων, επισφραγίζει την στρατηγική συνεργασία της με την HBU

Συνεδρίασε η νέα Διοικητική Επιτροπή του Ε.Ε.Θ. Πραγματοποιήθηκε η εκλογή στις επιμέρους θέσεις Διοίκησης

«Σηκώνουμε τα μανίκια και αρχίζουμε δουλειά. Ξεκινάμε επαφές και ευελπιστούμε σε συνεργασία για κοινή πλεύση με όλους τους θεσμικούς φορείς που συνδιαμορφώνουν