Μαύρος Γάτος

Generation Z: Το επόμενο στοίχημα για την ασφαλιστική βιομηχανία

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Μία από τις κύριες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η ασφαλιστική βιομηχανία προκειμένου να διασφαλίσει τη βιωσιμότητά της είναι η προσέλκυση των νέων γενεών, τόσο σε ό,τι αφορά την ενίσχυση του καταναλωτικού κοινού, όσο και σε επίπεδο ανθρωπίνου δυναμικού. Το ζήτημα αυτό τίθεται συχνά στο τραπέζι των εξελίξεων, καθιστώντας αναγκαία τη συγκρότηση ενός εξειδικευμένου πλάνου με σκοπό την προσέγγιση των ανερχόμενων δυναμικών γενεών της κοινωνίας. Οι Millenials έχουν ήδη ενσωματωθεί στην ασφαλιστική βιομηχανία με την Generation Ζ να αποτελεί τον επόμενο στόχο της ασφαλιστικής αγοράς.

Παρά το γεγονός ότι υπάρχει μία σύγχυση αναφορικά με την κατηγοριοποίηση των γενεών, σε γενικές γραμμές στην Generation Z κατατάσσονται όσοι έχουν γεννηθεί από το 1996 έως το 2010. Σύμφωνα με έρευνα της Aon Programs, η Gen Z αποτελεί το 20% του πληθυσμού των ΗΠΑ, ενώ οι millennials αντιπροσωπεύουν το 50%. Συνεπώς γίνεται ολοένα και πιο εμφανές ότι ο ασφαλιστικός κλάδος πρέπει να ανανεώσει τα επιχειρηματικά μοντέλα και να στρέψει την προσοχή του προς την κατανόηση της συμπεριφοράς των νεότερων γενεών, ιδιαίτερα στο επίπεδο απασχόλησης.

«Αυτή είναι η πρώτη φορά στην ιστορία που πέντε διαφορετικές γενιές ανθρώπων που εργάζονται στον ασφαλιστικό κλάδο», εξηγεί στην Insurance Business ο Bill Pieroni, διευθύνων σύμβουλος της ACORD. «Ενεργοί είναι τόσο η Silent Gen, οι Baby Boomers και η Gen X, όσο και οι millennials και oι post-millennials (Gen Z)».

Σε 10 χρόνια, η Gen Z θα αποτελεί το 20-30% του εργατικού δυναμικού. Εάν ο ασφαλιστικός κλάδος ελπίζει να προσελκύσει τη νέα αυτή κατηγορία εργατικού δυναμικού, τότε η ψηφιοποίηση και η διαφανής επικοινωνία είναι μονόδρομος για την προσέλκυσή τους.

Η ACORD αναλύοντας δεδομένα απασχόλησης 30 ετών από ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, αντασφαλιστές και μεσίτες διαπίστωσε ότι, παραδόξως, όλες οι γενιές ενδιαφέρονται για τις ίδιες αξίες στον κλάδο. Η διαφορά τους εντοπίζεται στο γεγονός ότι οι νεότερες γενιές είναι πιο ανοιχτές στο να εκφράσουν τη γνώμη τους. Διεκδικούν περισσότερα και εκφράζονται όταν δεν συμφωνούν ή επιθυμούν να αλλάξει κάτι.

Η έρευνα της ACORD διαπίστωσε επίσης ότι ο ασφαλιστικός κλάδος βρίσκεται σε μία διαδικασία ανανέωσης και επαναπροσδιορισμού όσον αφορά την προσέλκυση, την ανάπτυξη αλλά και τη διατήρηση των νεότερων ταλέντων, παρόλο που οι αξίες που διέπουν τον χώρο της ασφάλισης ευθυγραμμίζονται με τους Μillennials και τη Gen Z.

«Είναι μια πολύ φιλόδοξη και αποδοτική βιομηχανία και είναι κρίμα που δεν κάνουμε καλύτερη δουλειά, πείθοντας τους ανθρώπους να ενταχθούν στο επάγγελμα», πρόσθεσε ο Pieroni. «Πρόκειται για την κουλτούρα, τη διαδικασία και την προοπτική μιας εταιρείας».

«Η Gen Z αποτελείται από ανθρώπους που λειτουργούν πιο άνετα σε ένα online οικοσύστημα σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές, συμπεριλαμβανομένων των millennials. Το να είσαι ψηφιακά εγγενής είναι ένα μοναδικό χαρακτηριστικό αυτής της κατηγορίας και κάτι που πραγματικά θα διαμορφώσει τις εμπειρίες που θα δημιουργήσουν οι εταιρείες για αυτούς», δήλωσε ο Dave Zeornes, επικεφαλής πωλήσεων της Aon Programs στην Insurance Business.

Η Gen Z εκτιμά την αυθεντικότητα και την ειλικρίνεια από την άποψη του μάρκετινγκ. Ο Zeornes επισημαίνει ότι οι νεότερες γενιές βλέπουν τις επιτυχημένες χρηματοπιστωτικές εταιρείες ως αξιόπιστα εμπορικά σήματα, γεγονός που προφανώς διαμορφώνει και τα πρότυπα απασχόλησής τους.

«Μία εξειδικευμένη μελέτη στα νέα ταλέντα της αγοράς τονίζει ότι η ουσία της στρατηγικής πρόθεσης είναι η κατανομή των πόρων», δήλωσε ο Pieroni. Εάν διαθέτετε στρατηγικές για την προσέλκυση νέων ταλέντων – όπως επενδύσεις στο μάρκετινγκ, τη συμμετοχή σε προγράμματα καθοδήγησης και βελτίωσης του τρόπου προσέγγισης των νέων γενεών σε ετήσια βάση, είναι πιθανόν να αυξήσουν τα ποσοστά επιτυχίας των εταιρειών στην προσέλκυση νέων συνεργατών.

Ο κλάδος θα μπορούσε επίσης να κάνει καλύτερη χρήση των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης για την προώθηση του εκάστοτε brand name. Γνωρίζοντας ότι η Gen Z δεν χρησιμοποιεί το Facebook για πληροφορίες, υπάρχουν άλλες πλατφόρμες που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν, όπως το TikTok ή το Instagram.

«Το Facebook μπορεί να είναι πιο ελκυστικό για τους baby boomers και τους μεγαλύτερους ηλικιακά millennials και το TikTok προσανατολίζεται περισσότερο προς το Gen Z. Δεν έχουμε βρει έναν καλό τρόπο για να χρησιμοποιήσουμε το TikTok στον ασφαλιστικό χώρο, αλλά είναι μια μεγάλη ευκαιρία», δήλωσε ο Zeornes.

Το Instagram είναι το ενδιάμεσο της αγοράς κοινωνικών μέσων. Η πλατφόρμα είναι πιο ανεπτυγμένη εμπορικά, αλλά ο ασφαλιστικός κλάδος εξακολουθεί να στερείται συνολικής παρουσίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«Τα επόμενα δύο χρόνια, θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς οι ασφαλιστές εκμεταλλεύονται τις εμπειρίες των κοινωνικών μέσων», δήλωσε ο Zeornes.

«Οι baby boomers εργάζονται στο χώρο της ασφάλισης εδώ και 40 χρόνια. Η επανάσταση της fintech πριν από 10 χρόνια άλλαξε την χρηματοοικονομική κοινότητα και αυτό συμβαίνει τώρα με την ασφάλιση. Είναι ένας από τους πιο δυσφημισμένους κλάδους στην οικονομία μας και πολλοί από τους επαγγελματίες αλλά και τις εταιρείες της εξακολουθούν να λειτουργούν με παλαιά συστήματα».

Ο Pieroni σημείωσε την ευθυγράμμιση της ψηφιακής ωριμότητας με την προσέλκυση νέων ταλέντων – κάτι που περιέγραψε ως «βαθύ συσχετισμό». Οι νέοι απόφοιτοι δεν θέλουν να εργάζονται με παρωχημένη τεχνολογία ή να χρησιμοποιούν χαρτί. Δεν έχει να κάνει με το πόσα χρήματα επενδύεις ​​στην τεχνολογία αλλά το πού τα επενδύεις. Το να είσαι εξαιρετικά ψηφιακός σου επιτρέπει να προσφέρεις καλές τιμές, προϊόντα και εμπειρία με καινοτόμο τρόπο.

«Πρέπει να έχεις τις δυνατότητες της αγοράς για να προσελκύσεις ταλέντα είτε είσαι μεταφορέας, μεσίτης ή αντασφαλιστής», είπε ο Pieroni.

«Η Gen Z είναι πιο ανοιχτή στην αλλαγή από οποιαδήποτε άλλη γενιά», πρόσθεσε ο Zeornes. «Έχουν την ευκαιρία να βασιστούν σε αυτό που έκαναν οι προηγούμενες γενιές, να φέρουν επανάσταση και να αλλάξουν τον κόσμο της ασφάλισης. Είναι ευθύνη των σημερινών ανθρώπων του κλάδου να προσλάβουν νέα ταλέντα με νέες ιδέες – το μέλλον της ασφάλισης βρίσκεται συνεπώς στους ώμους της Gen Z.

Με πληροφορίες από insurancebusinessmag.com

Περισσότερα από τον Μαύρο Γάτο

Αφού δημιουργήθηκε το πρόβλημα με τον ΦΠΑ μεταξύ πρακτόρων και μεσιτών τώρα υπόσχονται λύσεις!

Ποιός ασφαλιστικός διαμεσολαβητής μπορεί να ξεχάσει τις αμαρτίες της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής που δέν άσκησαν τις κατάλληλες πιέσεις προκειμένου να μήν απαγορευτεί η

Πώς συνδέεται η πιστοληπτική ικανότητα των ασφαλιστικών εταιρειών με την κυβερνοασφάλεια;

Μια θετική συσχέτιση μεταξύ των πιστοληπτικών ικανοτήτων των ασφαλιστικών εταιρειών και της κυβερνοασφάλειας τους, εντοπίζει η νέα έκθεση της Fitch Ratings. Η

City Insurance: Ασφαλιστικές εταιρείες εντός και εκτός Ρουμανίας διεκδικούν το χαρτοφυλάκιο της με πάνω από 3 εκατ. πελάτες

Σαν βόμβα έσκασε η είδηση ότι τουλάχιστον 2 εταιρείες, μια εκ των οποίων και εκτός Ρουμανίας, εξετάζουν το ενδεχόμενο εξαγοράς του χαρτοφυλακίου