Μαύρος Γάτος

Η «κρίση των κοντέινερ» χτυπά την ναυτιλιακή ασφάλιση

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Από την έναρξη της πανδημίας έως και σήμερα η πίεση που δέχονται οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού δεν έχει υποχωρήσει, καθώς το τεράστιο δίκτυο καναλιών, συμπεριλαμβανομένων των λιμένων και των πλοίων, τα οποία έχουν ως κύριο αντικείμενο τη διανομή αγαθών βρίσκεται σε διαρκής αμηχανία. Η πανδημική κρίση σε συνδυασμό με τις αυξομειώσεις στη ζήτηση προκάλεσαν καθυστερήσεις στη ναυτιλία και εκτόξευσαν τα έξοδα μεταφοράς – γεγονός που ο Jonathan Moss, επικεφαλής ναυτιλίας και εμπορίου στην DWF Group Limited – υποστηρίζει ότι έχει «καταστροφικές» επιπτώσεις όχι μόνο για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, αλλά και για τις επιχειρήσεις, τους καταναλωτές, και ασφαλώς τις ασφαλιστικές εταιρείες.

«Η αλυσίδα εφοδιασμού βρίσκεται σε μεγάλη αναστάτωση παγκοσμίως λόγω της έλλειψης εμπορευματοκιβωτίων, ιδίως μετά την πανδημία του COVID-19», τονίζει ο Moss. «Με τα εργοστάσια να κλείνουν και οι μεταφορές να σταματούν, πολλά άδεια εμπορευματοκιβώτια έχουν μείνει στα λιμάνια και η ποσότητα των πλοίων στη θάλασσα μειώνεται δραματικά. Επιπλέον, οι αυστηρότεροι περιορισμοί, το ελάχιστο προσωπικό, σε συνδυασμό με τον ανεφοδιασμό των εμπορευματοκιβωτίων, έχουν προκαλέσει καταστροφικά προβλήματα στη ναυτιλιακή βιομηχανία».

Όπως επισημαίνει ο επικεφαλής ναυτιλίας και εμπορίου παρά το γεγονός ότι η Κίνα – από όπου εξάγεται η πλειοψηφία των παγκόσμιων εμπορευματοκιβωτίων – έχει καταφέρει να ανακάμψει και να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που επέφερε της πανδημία, μόνο ένας σχετικά μικρός αριθμός αποστολών έφτασε στον προορισμό του λόγω των αυστηρών lockdown σε ΗΠΑ και ΕΕ.

Ο αποκλεισμός της διώρυγας του Σουέζ τον Μάρτιο και άλλα γεγονότα που σχετίζονται με την πανδημία, όπως η μερική διακοπή της λειτουργίας του λιμανιού Ningbo-Zhoushan της Κίνας-το τρίτο πιο πολυσύχναστο λιμάνι του κόσμου-για δύο εβδομάδες τον περασμένο Αύγουστο, εξαιτίας ενός κρούσματος κορωνοϊού επιβράδυναν το παγκόσμιο εμπόριο απομακρύνοντας το από τους στόχους του.

«Προκλήθηκαν σημαντικές καθυστερήσεις στις αποστολές, οι καθυστέρησαν ολόκληρες εβδομάδες και μερικές φορές ακόμη και μήνες το χρόνο παράδοσης των φορτίων καθώς τα λιμάνια έκλειναν ή λειτουργούσαν με σημαντικά μειωμένο εργατικό δυναμικό», είπε.

Παρόλο που ο Moss παραδέχτηκε ότι το μεγαλύτερο βάρος της κρίσης επιβάρυνε σε μεγαλύτερο βαθμό τις εμπορευματικές εταιρείες, τις επιχειρήσεις λιανικής και τους καταναλωτές, υπογράμμισε ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν θα γλιτώσουν από τις συνέπειες αυτών των διαταραχών.

«Οι ασφαλιστές που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ναυτιλίας πλήττονται σημαντικά καθώς τα πλοία καθυστερούν, το φορτίο δεν παραδίδεται, μολύνεται και χάνεται, γεγονός που επιφέρει νέες απώλειες, τις οποίες καλούνται να καλύψουν οι ασφαλιστικές εταιρείες.

Για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές, ο Moss δηλώνει ότι οι επιπτώσεις «είναι πολύ πιο ευρείες».

«Οι σοβαρές καθυστερήσεις είχαν ως αποτέλεσμα οι εμπορευματικές εταιρείες να πληρώνουν μεγαλύτερα ποσά με σκοπό οι πελάτες τους να λαμβάνουν τα εμπορευματοκιβώτια ταχύτερα από τους ανταγωνιστές τους», δηλώνει. «Το κόστος μεταφοράς έχει αυξηθεί από τις αρχές του 2021 έως τώρα και το κόστος αποστολής φορτίου από την Κίνα στην Ευρώπη τετραπλασιάστηκε».

Τα τελευταία στοιχεία από τον παγκόσμιο δείκτη εμπορευματοκιβωτίων της Drewry Shipping αποκάλυψαν ότι το σύνθετο κόστος αποστολής ενός εμπορευματοκιβωτίου 40 ποδιών σε οκτώ μεγάλες διαδρομές Ανατολής-Δύσης έφτασε τα 10.374,64 $ (περίπου 7.618 λίρες) την εβδομάδα έως τις 16 Σεπτεμβρίου, αυξημένο κατά 323% από ένα χρόνο πριν.

«Οι καταναλωτικές αγορές έχουν επίσης επηρεαστεί», τονίζει ο Moss. «Η συνήθης σταθερή προμήθεια αγαθών έχει διακοπεί για πολλές επιχειρήσεις καθώς τα πλοία περιμένουν να φορτώσουν φορτία σε υπερπλήρεις λιμένες, ιδιαίτερα στην Κίνα και τις ΗΠΑ … Η ανισορροπία εμπορευματοκιβωτίων, μαζί με την έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων, πλήττει το παγκόσμιο εμπόριο. Τα εμπορευματοκιβώτια συσσωρεύονται σε ορισμένα λιμάνια και δεν είναι διαθέσιμα σε άλλα προκαλώντας συμφόρηση, επηρεάζοντας αρνητικά τα πρότυπα αγοράς και ανεβάζοντας τις τιμές στα καταστήματα».  Ωστόσο, ο Μοss παραδέχτηκε ότι δεν είδε «γρήγορη επίλυση» της κρίσης.

«Θα χρειαστεί χρόνος για να μπορέσουν οι αλυσίδες εφοδιασμού να επιστρέψουν σε τροχιά παγκοσμίως», είπε. «Αν και υπάρχει η άποψη ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία δεν μπορεί να συμβαδίσει με την παγκόσμια ζήτηση, γίνονται βελτιώσεις. Βασικοί παίκτες στην αλυσίδα εφοδιασμού ανακαλύπτουν τρόπους με τους οποίους η λειτουργία των πλοίων μπορεί να γίνει πιο ανθεκτική σε απροσδόκητες αλλαγές, συμπεριλαμβανομένης της υιοθέτησης οργανωτικών αλλαγών, βελτιωμένων λειτουργιών εφοδιαστικής και τεχνολογίας blockchain για έξυπνες συμβάσεις, εγκρίσεις και εκτελωνισμούς. »

Περισσότερα από τον Μαύρο Γάτο

Αφού δημιουργήθηκε το πρόβλημα με τον ΦΠΑ μεταξύ πρακτόρων και μεσιτών τώρα υπόσχονται λύσεις!

Ποιός ασφαλιστικός διαμεσολαβητής μπορεί να ξεχάσει τις αμαρτίες της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής που δέν άσκησαν τις κατάλληλες πιέσεις προκειμένου να μήν απαγορευτεί η

Πώς συνδέεται η πιστοληπτική ικανότητα των ασφαλιστικών εταιρειών με την κυβερνοασφάλεια;

Μια θετική συσχέτιση μεταξύ των πιστοληπτικών ικανοτήτων των ασφαλιστικών εταιρειών και της κυβερνοασφάλειας τους, εντοπίζει η νέα έκθεση της Fitch Ratings. Η

City Insurance: Ασφαλιστικές εταιρείες εντός και εκτός Ρουμανίας διεκδικούν το χαρτοφυλάκιο της με πάνω από 3 εκατ. πελάτες

Σαν βόμβα έσκασε η είδηση ότι τουλάχιστον 2 εταιρείες, μια εκ των οποίων και εκτός Ρουμανίας, εξετάζουν το ενδεχόμενο εξαγοράς του χαρτοφυλακίου