Η Lloyds Bank έλαβε πρόστιμο £90 εκατ. για παραπλάνηση πελατών της με ασφαλιστικά συμβόλαια κατοικίας

Facebook
Twitter
LinkedIn

Η Αρχή Χρηματοοικονομικής Συμπεριφοράς (FCA) επέβαλε βαρύτατο πρόστιμο που ξεπερνά τις 90 εκατ. λίρες στη Lloyds Bank για την αποστολή εκατομμυρίων παραπλανητικών τιμών ανανέωσης ασφάλισης κατοικίας.

Η ρυθμιστική αρχή αναφέρει ότι ο ασφαλιστικός βραχίονας της τράπεζας, Lloyds Bank General Insurance (LBGI), δεν κατάφερε να διασφαλίσει ότι οι επικοινωνίες με τους πελάτες του ήταν «σαφείς, δίκαιες και όχι παραπλανητικές». Το πρόστιμο των 90.688.400 £ είναι το μεγαλύτερο που έχει επιβληθεί από τη ρυθμιστική αρχή από το 2019.

Σύμφωνα με την FCA, η LBGI έστειλε περίπου εννέα εκατομμύρια ανακοινώσεις ανανέωσης στους πελάτες της που είχαν συμβόλαια ασφάλισης κατοικίας μεταξύ Ιανουαρίου 2009 και Νοεμβρίου 2017. Οι επιστολές ισχυρίζονταν ότι οι πελάτες λάμβαναν «ανταγωνιστική τιμή» κατά την ανανέωση.

Ο Mark Steward , Εκτελεστικός Διευθυντής του FCA ότι «Η LBGI δεν τεκμηρίωσε τη φράση «ανταγωνιστική τιμή» που περιλαμβάνεται στις ανακοινώσεις ανανέωσης, με αποτέλεσμα να λάβουμε μέτρα για να ελέγξουμε αν ήταν ακριβής. Τα διαφημιστικά μηνύματα ενημερώθηκαν περίπου κατά  87%.»

Η LBGI διατύπωσε εκ νέου την αλληλογραφία της και άρχισε να αφαιρεί τις αναφορές περί «ανταγωνιστικής τιμής» από το 2009 και μετά. Ωστόσο, η FCA δήλωσε ότι «η φράση αυτή παρέμεινε σε σημαντικό βαθμό στα προωθητικά μηνύματα ανανέωσης παρά τις επανειλημμένες χαμένες ευκαιρίες να την αντιμετωπίσουμε».

Ψευδείς υποσχέσεις

Στο πλαίσιο της έρευνας της ρυθμιστικής αρχής, προέκυψε ότι η Lloyds υποσχέθηκε ψευδώς εκπτώσεις πιστότητας σε περίπου μισό εκατομμύριο από τους πελάτες της.

Η Lloyds δεν εξαναγκάζεται να αποζημιώσει πελάτες που έλαβαν τις παραπλανητικές επιστολές σχετικά με ανταγωνιστικές τιμές. Όμως, «εθελοντικά» κατέβαλε αποζημίωση αξίας περίπου 13,5 εκατομμυρίων £ σε πελάτες που τους υποσχέθηκαν εκπτώσεις που δεν πραγματοποιήθηκαν ποτέ.

Από τις αρχές του 2022, όλοι οι ασφαλιστές θα υποχρεωθούν από την FCA να προσφέρουν στους πελάτες που ανανεώνουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαια μια τιμή που δεν είναι υψηλότερη από ότι θα πλήρωναν ως νέοι πελάτης. Αυτή η κίνηση έχει σχεδιαστεί για να αφαιρέσει την τακτική μάρκετινγκ που βλέπει τις εταιρείες να προσφέρουν χαμηλότερες τιμές σε νέους πελάτες σε βάρος των υπαρχόντων.

Η FCA ισχυρίζεται ότι η αλλαγή θα εξοικονομήσει καταναλωτές 4,2 δισεκατομμύρια λίρες για 10 χρόνια.

Με πληροφορίες από Forbes

Περισσότερα από τον Μαύρο Γάτο

Τί είναι τελικά η τεχνητή νοημοσύνη και τι ρόλο παίζει στην κυβερνοασφάλεια

Έχετε σκεφτεί ποτέ πώς χρησιμοποιούν οι κυβερνοεγκληματίες την τεχνητή νοημοσύνη ή ακόμα και οι ομάδες που υπερασπίζονται την ασφάλειά μας στην κυβερνοασφάλεια;