Κίνδυνος κλοπών για τα συσσωρευμένα φορτία στα λιμάνια που προκάλεσε η απόφραξη του Ever Given

Facebook
Twitter
LinkedIn

Της Σωτηρίας Γιαννακοπούλου

Η ασφαλιστική εταιρεία μεταφορών και εφοδιασμών TT Club προειδοποιεί για τους μελλοντικούς κινδύνους στην αλυσίδα εφοδιασμού από την πρόσφατη απόφραξη του καναλιού του Σουέζ.

Περίπου το 30% του παγκόσμιου φορτίου εμπορευματοκιβωτίων διέρχεται από το κανάλι του Σουέζ κάθε χρόνο. Το κανάλι αποκλείστηκε για σχεδόν μία εβδομάδα τον περασμένο μήνα, όταν το πλοίο εμπορευματοκιβωτίων Ever Given λόγω ατυχήματος προσάραξε στη Διώρυγα κλείνοντας το δίαυλο για τις μετακινήσεις εντός της Μεσογείου. Η απόφραξη καθυστέρησε περίπου 300 πλοία και πολλά άλλα μεταφέρθηκαν στο μεγαλύτερο πέρασμα γύρω από το ακρωτήριο της καλής ελπίδας της Νότιας Αφρικής.

Ο Mike Yarwood, διευθύνων σύμβουλος της TT Club για την πρόληψη των απωλειών, τόνισε ότι η παγκόσμια βιομηχανία δεν έχει ξεπεράσει ακόμη το εν λόγω πλήγμα και παρόλο που το ζήτημα έχει διευθετηθεί συνεχίζει να έχει αντίκτυπο στις δραστηριότητες της.

«Πέρα από την καθυστέρηση των φορτίων στα πλοία που επηρεάζονται, θα υπάρξουν αναπόφευκτα επιπτώσεις για όσους εμπλέκονται στην εκφόρτωση των εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια προορισμού όταν φτάσουν τελικά, καθώς και στους μεταφορείς που θα αναλάβουν τη τελική αποστολή τους», αναφέρει ο Yarwood. «Αν και το άμεσο ζήτημα προς διευθέτηση είναι η καθυστέρηση των φορτίων, παρουσιάζοντας προκλήσεις εφοδιασμού στην αγορά, τα σημαντικότερα προβλήματα προκύπτουν όταν το φορτίο φτάνει στον προορισμό του και είναι εκτεθειμένο σε περαιτέρω κινδύνους.»

«Η άφιξη μεγάλων όγκων πλήρων εμπορευματοκιβωτίων, μαζί με τις απαιτήσεις για διανομή στην ενδοχώρα, θα δημιουργήσει διακοπές στα λιμάνια και τους τερματικούς σταθμούς, θα περιορίσει τις ικανότητες του ναυπηγείου και θα δημιουργήσει συσσώρευση φορτίου», επισημαίνει το TT Club.

Ο κίνδυνος δεν θα επηρεάσει μόνο τους κόμβους προορισμού. Θα επιδεινώσει επίσης μια ήδη υπάρχουσα ανισορροπία του εξοπλισμού εμπορευματοκιβωτίων, ειδικά στις εμπορικές οδούς Ανατολής προς Δύση, καθώς τα φορτωμένα εμπορευματοκιβώτια είναι δεμένα και συνεπώς δεν είναι διαθέσιμα.

«Ο κίνδυνος κλοπής σε λιμάνια και αποθήκες εμπορευμάτων σε αυτό το σενάριο αυξάνεται και απαιτείται μεγαλύτερη εστίαση στην ασφάλεια», δήλωσε ο Yarwood. «Είτε πρόκειται απλώς για χώρο αποθήκευσης ή αποθήκευσης υπερχειλίσεων, είτε για προσωρινή αποθήκευση, όταν κάποιο φορτίο δεν κινείται, είναι πιο πιθανό να κλαπεί. Όσοι εργάζονται στην αλυσίδα εφοδιασμού θα πρέπει να προσέχουν αυτούς τους κινδύνους ασφαλείας. Η δέουσα επιμέλεια, που έχει αναληφθεί για να διασφαλίσει ότι οποιοσδήποτε τρίτος πάροχος αποθηκευτικού χώρου διαθέτει επαρκείς πόρους για να ανταποκριθεί σε αυτές τις απαιτήσεις, είναι ένα συνετό βήμα που πρέπει να ακολουθήσουμε υπό αυτές τις συνθήκες.

Ειδικά στην Ευρώπη, οι ελλείψεις οδηγών αναμένεται ήδη να αυξηθούν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Αυτό θα επιδεινώσει τις δυσκολίες κατά την παράδοση φορτίου εισαγωγής και την παραλαβή φορτίων για εξαγωγή, δήλωσε το TT Club.

«Την τελευταία δεκαετία πολλοί στην αλυσίδα εφοδιασμού προσανατολίζονται στον εξορθολογισμό του υπάρχοντος συστήματος και στη λειτουργική αποτελεσματικότητα», δήλωσε ο Yarwood. «Τέτοια μέτρα περιλαμβάνουν τη μείωση του αριθμού των προμηθευτών και τη θέσπιση αρχών έγκαιρα για τη μείωση του βάρους του περιττού κόστους αποθέματος. Οι εμπειρίες τους τελευταίους 12 μήνες μέσω της πανδημίας, της μετάβασης στο Brexit και πιο πρόσφατα, της απόφραξης του καναλιού του Σουέζ, θέτουν υπό αμφισβήτηση αυτήν την προκατάληψη προς την αποδοτικότητα και τη μείωση του κόστους. Εάν επιτευχθούν με κόστος ανθεκτικότητας, είναι σωστή αυτή η πολιτική; Αναμφίβολα, οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να επικεντρώσουν την προσοχή τους σε απρόβλεπτους κινδύνους και να υιοθετήσουν μια απλουστευμένη πολιτική προκειμένου να βρίσκονται εντός των προβλεπόμενων χρόνων».

Πηγή: insurancebusinessmag.com

Περισσότερα από τον Μαύρο Γάτο