Μαύρος Γάτος

Μερικά ερωτήματα για την απευθείας ανάθεση της διαφημιστικής προβολής του Ε.Ε.Α στην Morax Media (insurancedaily.gr)

Facebook
Twitter
LinkedIn

Την Δευτέρα 29 Μάϊου 2023 δημοσιεύθηκε στην Διαύγεια το απόσπασμα πρακτικών συνεδριάσεων της διοικητικής επιτροπής του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών (αριθμός απόφασης 5739) η οποία αφορούσε «πρόσκληση υποβολής προσφοράς από εξειδικευμένη εταιρεία για την παροχή υπηρεσιών αγοράς διαφημιστικού χώρου σε ιστοσελίδες με σκοπό την προβολή των δράσεων του Επιμελητηρίου»

Δείτε εδώ την εν λόγω απόφαση για την απευθείας ανάθεση

Ο προϋπολογισμός της απευθείας αυτής ανάθεσης, και μάλιστα σε κλαδικό ασφαλιστικό μέσο, και όχι σε κάποιο ευρείας αναγνωσιμότητας και πιο γενικής ειδησεογραφίας και ύλης, ήταν της τάξεως των 29.900 € πλέον ΦΠΑ.

Οι υπηρεσίες που θα προσφέρει η MORAX MEDIA Ανώνυμη εκδοτική εταιρεία διοργάνωσης σεμιναρίων προς το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, σύμφωνα με τα όσα αναφέρεται στο πρακτικό της συνεδριάσεως αφορά παροχή υπηρεσιών αγοράς διαφημιστικού χώρου σε ιστοσελίδες με σκοπό την προβολή δράσεων και των ανταποδοτικών υπηρεσιών του επιμελητηρίου.

Δεδομένου του εξόφθαλμου ποσού που αποφάσισε η διοικητική επιτροπή του Ε.Ε.Α να προσφέρει στην εν λόγω κλαδική (κυρίως) εταιρεία εγείρει μερικά σημαντικά ερωτήματα τα οποία θα όφειλε η διοίκηση του Επιμελητήριου να απαντήσει.

  •  Υπήρχε η έννοια του κατεπείγοντος προκειμένου να επιλεχθεί η απευθείας ανάθεση της συγκεκριμένης ενέργειας;
  •  Ποιες ακριβώς υπηρεσίες θα προσφέρει η Morax Media στο Ε.Ε.Α οι οποίες μάλιστα κοστολογούνται στις 29.900 ευρώ; Banner, διαφημιστικές καταχωρήσεις, κάποιο άρθρο; Τί ακριβώς κοστολογείται στα 29.000 € ;
  •  Ποιος είναι ο λόγος που το Ε.Ε.Α δεν επίλεξε κάποιο μέσο ευρέως γνωστό και διαδεδομένο προκειμένου να προβάλει (όπως αναφέρει ενδεικτικά στο ανακοινωθέν απόσπασμα πρακτικών) τις υπηρεσίες του; Για ποιο λόγο επίλεξε ένα κλαδικό μέσο και μάλιστα στον ασφαλιστικό κλάδο;
  •  Για ποιο λόγο έγινε απευθείας ανάθεση και όχι κάποιος διαγωνισμός προκειμένου όλα τα κλαδικά – ασφαλιστικά μέσα – να έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν με ίδιους όρους στον εν λόγω διαγωνισμό;

Εφόσον ο κ. Ιωάννης Χατζηθεοδοσίου, πρόεδρος Ε.Ε.Α ήθελε να στηρίξει τον ασφαλιστικό κλάδο (στον οποίο δραστηριοποιείται και ο ίδιος) οι επιλογές ήταν πραγματικά πολλές.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως πιθανώς σε έναν ανοιχτό διαγωνισμό να συμμετείχαν εταιρείες όπως: 

Underwriter.gr συμφερόντων Χριστίνας Μωράκη

Ethos Media συμφερόντων Κωνσταντίνου Ουζούνη

Next Deal συμφερόντων Ευάγγελου Σπύρου

Insurance Innovation συμφερόντων Βασιλειάδη Αριστείδη

 

Μήπως ο ανταγωνισμός θα ήταν εξαιρετικά μεγάλος και για τις ίδιες παροχές είναι πολύ πιθανό το ποσό που θα ζητείτο θα ήταν πολύ πιο χαμηλό για το Ε.Ε.Α και κατ επέκταση και για τα μέλη του Ε.Ε.Α που πληρώνουν τον εν λόγω προϋπολογισμό με τις ετήσιες συνδρομές τους;

Τί κάνουν αντίστοιχα επιμελητήρια όπως για παράδειγμα του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης

Για να διαπιστώσουμε τί ακριβώς συμβαίνει με την προβολή των λοιπών μεγάλων επιμελητηρίων της χώρας κάναμε έρευνα στην πλατφόρμα της Διαύγειας προκειμένου να βρούμε αντίστοιχες αποφάσεις προβολής για τα επιμελητήρια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Με μεγάλη μας έκπληξη δεν βρήκαμε κάτι αντίστοιχο ειδικά σε κλαδικά – ασφαλιστικού περιεχομένου –  μέσα.

 

Η απευθείας ανάθεση και το τρικ της τιμολόγησης 100€ λιγότερο από 30.000€

Για ποιο λόγο πιστεύετε ότι το ποσό της ανάθεσης κυμάνθηκε στις 29.900 €; Η απάντηση είναι προφανής. Διότι από 30.000 ευρώ και άνω δεν μπορεί να γίνει απευθείας ανάθεση αλλά πρέπει να γίνει ανοιχτός διαγωνισμός και όλοι οι ενδιαφερόμενοι να συμμετάσχουν με τις προσφορές τους!

Έτσι, κάνοντας μία έκπτωση 100 ευρώ η επιτροπή του Ε.Ε.Α με πρόεδρο τον Ιωάννη Χατζηθεοδοσίου παρέκαμψε την υποχρέωση διαγωνισμού και έστειλε απευθείας τις 29.900 ευρώ στην Morax Media A.E

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως για την συγκεκριμένη απόφαση, και σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για τα επιμελητήρια , δεν γίνεται ψηφοφορία από το Δ.Σ αλλά η απόφαση ή μη περνάει από την διοικητική επιτροπή του επιμελητήριου.

Κατά πόσον ένα μέσο θα μπορεί να είναι αντικειμενικό στις επικείμενες επιμελητηριακές εκλογές (όταν και όποτε αυτές γίνουν) όταν εισπράττει απ’ ευθείας τόσο μεγάλα ποσά ;

Οι απαντήσεις δικές σας……

 

Περισσότερα από τον Μαύρο Γάτο

Θεσσαλονίκη: Νέα εξαγορά απο την INFOTRUST Α.Ε

Η INFOTRUST A.E ασφαλιστικό πρακτορείο, όπως ανακοίνωσε στις 31/12/24, πρωτοπόρος στον χώρο των ασφαλίσεων, επισφραγίζει την στρατηγική συνεργασία της με την HBU

Συνεδρίασε η νέα Διοικητική Επιτροπή του Ε.Ε.Θ. Πραγματοποιήθηκε η εκλογή στις επιμέρους θέσεις Διοίκησης

«Σηκώνουμε τα μανίκια και αρχίζουμε δουλειά. Ξεκινάμε επαφές και ευελπιστούμε σε συνεργασία για κοινή πλεύση με όλους τους θεσμικούς φορείς που συνδιαμορφώνουν