Οριστικό τέλος στα οχήματα χωρίς ασφάλεια, ΚΤΕΟ και Τέλη Κυκλοφορίας!

Facebook
Twitter
LinkedIn

Οι δύο νέες ψηφιακές υπηρεσίες «myAuto» και «Audit-Car», που περιλαμβάνει το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, έρχονται να δώσουν ένα οριστικό τέλος στις παραβιάσεις που σχετίζονται με την κυκλοφορία των οχημάτων, εντός των οποίων θα είναι διαθέσιμες όλες οι πληροφορίες για το εκάστοτε όχημα, μεταξύ των οποίων η έκδοση και ανάκληση της άδειας κυκλοφορίας, η ημερομηνία καταβολής Τελών Κυκλοφορίας, η περίοδος ασφαλιστικής κάλυψης αλλά και το ιστορικό ασφαλιστικών αποζημιώσεων. 

Με άλλα λόγια οι εν λόγω υπηρεσίες θα αξιοποιηθούν ως ένας αποθετήριο πληροφοριών, μέσω του οποίου θα πραγματοποιούνται τακτικοί έλεγχοι στους ιδιοκτήτες οχημάτων και θα βεβαιώνονται αυτόματα τυχόν παραβιάσεις αλλά και πρόστιμα.

Ειδικότερα στο άρθρο 31 του νομοσχεδίου προβλέπεται η υλοποίηση από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.) των ηλεκτρονικών υπηρεσιών παροχής πληροφοριών οχημάτων («myAuto» και «Audit-Car») μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-Ε.Ψ.Π.).

Η ηλεκτρονική υπηρεσία MyAuto θα παρέχει σε πραγματικό χρόνο πρόσβαση σε βασικές πληροφορίες όσον αφορά στα οχήματα, όπως στα βασικά στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας, στην εξόφληση των Τελών Κυκλοφορίας, στον τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ) και στην ασφάλιση του οχήματος.

Οι νέες αυτές ηλεκτρονικές υπηρεσίες θα δώσουν ένα οριστικό τέλος στους παραβάτες ιδιοκτήτες που κυκλοφορούν τα όχηματά τους χωρίς να πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας, χωρίς να τα περνούν από ΚΤΕΟ και βέβαια σε όσους τα έχουν ανασφάλιστα!

Εκτιμάται ότι περισσότεροι από 1,2 εκατ. ιδιοκτήτες δεν περνούν τα οχήματά τους από ΚΤΕΟ, την ίδια στιγμή που τα ανασφάλιστα οχήματα στη χώρα μας ξεπερνούν τα 650.000, ενώ στα ίδια επίπεδα με τα ανασφάλιστα κινείται και ο αριθμός των ιδιοκτητών που δεν πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας. Οι εν λόγω παραβιάσεις αποφέρουν τεράστιες οικονομικές απώλειες, ενώ όπως υπολογίζεται μόνο από τη μη έλευση από το τεχνικό έλεγχο οι οικονομικές απώλειες για το κράτος ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ ετησίως, τη στιγμή που οι συνολικές απώλειες ξεπερνούν τα 400 εκατ. ευρώ.

Αντίστοιχο ψηφιακό «παρατηρητήριο», με την ονομασία Audit-Car, θα έχουν στη διάθεσή τους και οι ελεγκτικές αρχές, που θα μπορούν πολύ εύκολα και γρήγορα να διασταυρώσουν στοιχεία σχετικά με τα οχήματα.

Με την προτεινομένη ρύθμιση, εισάγεται η δυνατότητα συγκεντρωτικής πρόσβασηςψηφιακά, σε πλήθος πληροφοριών που αφορούν στα οχήματα, τόσο στους ίδιους τους ιδιοκτήτες αυτών, όσο και στα αρμόδια όργανα ελέγχου. Στόχος είναι η εξοικονόμηση χρόνου, η πληρέστερη ενημέρωση, η ασφαλέστερη άντληση πληροφοριών και η διασταύρωση των τηρουμένων στα μητρώα του Δημοσίου στοιχείων που αφορούν σε κάθε όχημα.

Άμεση πρόσβαση σε πληροφορίες

Μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας myAuto, οι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν real time πρόσβαση σε πληροφορίες που αφορούν στο όχημά τους και σχετίζονται ιδίως με:

α) την ημερομηνία έκδοσης και ανάκλησης της άδειας κυκλοφορίας και τα λοιπά βασικά στοιχεία αυτής,

β) την ημερομηνία καταβολής Τελών Κυκλοφορίας,

γ) την περίοδο ασφαλιστικής κάλυψης σε ισχύ και το ιστορικό ασφαλιστικών αποζημιώσεων,

δ) το ιστορικό Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (KTEO) στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό αν το όχημα εισήχθη μεταχειρισμένο, με βάση τις διελεύσεις και τα διανυθέντα χιλιόμετρα,

ε) τον τύπο και το μοντέλο του οχήματος,

στ) τη θέση του οχήματος σε προσωρινή ακινησία,

ζ) τον τεχνικό έλεγχο του οχήματος και

η) την ένταξή του στο Μητρώο Κλεμμένων Οχημάτων της Ελληνικής Αστυνομίας.

Στις ίδιες πληροφορίες έχουν πρόσβαση και τα όργανα ελέγχου οχημάτων μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας Audit-Car.

Για τον σκοπό αυτό, οι ανωτέρω ψηφιακές υπηρεσίες διασυνδέονται με πληροφοριακά συστήματα των φορέων του Δημοσίου, και ιδίως του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), της Ελληνικής Αστυνομίας και του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων.

Με πληροφορίες από το newsauto.gr

Περισσότερα από τον Μαύρο Γάτο

Τί είναι τελικά η τεχνητή νοημοσύνη και τι ρόλο παίζει στην κυβερνοασφάλεια

Έχετε σκεφτεί ποτέ πώς χρησιμοποιούν οι κυβερνοεγκληματίες την τεχνητή νοημοσύνη ή ακόμα και οι ομάδες που υπερασπίζονται την ασφάλειά μας στην κυβερνοασφάλεια;