Μαύρος Γάτος

ΟΡΙΖΩΝ Ασφαλιστική: «Βασικά συστατικά της διαχρονικότητας μας είναι η πιστή τήρηση των αρχών μας και η φερεγγυότητα»

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Η ΟΡΙΖΩΝ Ασφαλιστική αποτελεί μία από τις παλαιότερες ασφαλιστικές εταιρίες της χώρας μας με μακρά ιστορία 57 ετών στην ελληνική ασφαλιστική αγορά. Γνωστή για την εξειδίκευσή της στους εμπορικούς και βιομηχανικούς κινδύνους αλλά και για τη δυναμική της παρουσία στους λοιπούς κλάδους ασφάλισης, έχει αναπτύξει ένα ευρύ αλλά επιλεγμένο δίκτυο συνεργατών σε όλη την Ελλάδα. Τα τελευταία χρόνια η ΟΡΙΖΩΝ Ασφαλιστική δίνει προβάδισμα στη νέα γενιά, η οποία φέρει μία νέα πνοή στις δραστηριότητες της, επενδύοντας σε καινοτόμες ιδέες σε συνάρτηση πάντα με τη συσσωρευμένη εμπειρία που καθιστά άλλωστε σήμα κατατεθέν της εταιρίας.

Ο Χρήστος, ο Παύλος και ο Κωνσταντίνος Αχής ανοίγουν τα χαρτιά τους στο “The Insurer” και μοιράζονται μαζί μας τα μελλοντικά σχέδια και τους στόχους της εταιρίας καθώς και τα μυστικά της επιτυχημένης πορείας της. Παραμένοντας πάντα πιστή στους τρεις βασικούς πυλώνες που διέπουν τη λειτουργία της, την αξιοπιστία, το ήθος και τη τεχνογνωσία, η ΟΡΙΖΩΝ Ασφαλιστική συγκαταλέγεται σταθερά ανάμεσα στις υγιέστερες επιχειρήσεις του ασφαλιστικού κλάδου στη χώρα μας με το δείκτη Φερεγγυότητας της να διαμορφώνεται σε 211,78% για το 2020.

ΟΡΙΖΩΝ Ασφαλιστική: «Βασικά συστατικά της διαχρονικότητας μας είναι η πιστή τήρηση των αρχών μας και η φερεγγυότητα» 1
Παύλος, Κωνσταντίνος και Χρήστος Αχής

Η Ορίζων Ασφαλιστική κλείνει αισίως 57 έτη παρουσίας στην ελληνική ασφαλιστική αγορά. Ποια θεωρείτε πως είναι εκείνα τα χαρακτηριστικά που καθιστούν την εταιρία μία από τις παραδοσιακές και σταθερές δυνάμεις της αγοράς;

Κ.Α.: Βασικά συστατικά της διαχρονικότητας μας είναι η πιστή τήρηση των αρχών μας και η φερεγγυότητα που μας χαρακτηρίζουν και έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη των πελατών αλλά και των συνεργατών μας. Είμαστε μια ελληνική οικογενειακή εταιρία, με αμεσότητα στην επαφή και την εξυπηρέτηση, ευελιξία και κατανόηση των καθημερινών αναγκών των ανθρώπων μας.

Επιπλέον, η γρήγορη και δίκαιη αποζημίωση των πελατών μας, από τον μικρότερο έως τον μεγαλύτερο κίνδυνο, παίζει σημαντικό ρόλο στην εδραίωση μας στην συνείδηση των ανθρώπων που συναλλάσσονται μαζί μας, ως ενός αξιόπιστου οργανισμού που τη στιγμή που τον έχουν ανάγκη στέκεται στο ύψος των περιστάσεων.

Κλείνοντας, πολύ σημαντικό γεγονός σε όλη μας την ιστορική διαδρομή είναι ότι οι βασικοί χρηματοοικονομικοί μας δείκτες κάθε χρόνο βελτιώνονται, ο δείκτης φερεγγυότητας μας είναι διαχρονικά στους 3-4 υψηλότερους της αγοράς και η εταιρία εμφανίζει σταθερή κερδοφορία σε όλες τις χρήσεις από ιδρύσεως της, γεγονός που μας δίνει δύναμη και μας γεμίζει αισιοδοξία για το μέλλον μας.

Στη συνείδηση του κόσμου η Ορίζων Ασφαλιστική είναι συνδεδεμένη με την ασφάλιση μεγάλων εμπορικών και βιομηχανικών κινδύνων. Η συγκεκριμένη εξειδίκευση ήταν ηθελημένη με την πάροδο των ετών;  Ήταν μία επιχειρηματική απόφαση να ειδικευθείτε στους συγκεκριμένους κινδύνους;

Κ.Α.: Είναι γεγονός ότι η εταιρία έχει συνδέσει το όνομα της με τον κλάδο περιουσίας και την ασφάλιση εκ των μεγαλύτερων βιομηχανικών και εμπορικών κινδύνων της χώρας. Το ορθολογικό underwriting, οι άρτιες αντασφαλιστικές μας συμβάσεις, η συμμετοχή σε μεγάλες ζημιές, έχουν δημιουργήσει μια συσσωρευμένη εμπειρία και γνώση, η οποία περνάει από γενιά σε γενιά.

Η στόχευση στον συγκεκριμένο κλάδο ξεκίνησε από τον παππού μας τον κ. Χρήστο Αχή που ίδρυσε την εταιρία το 1964 και ήταν αμιγώς επιχειρηματική. Οι συνεργασίες της εταιρίας στις δεκαετίες του 1970, 1980 & 1990 με πολυεθνικούς ομίλους του εξωτερικού, κάτι το οποίο για την εποχή εκείνη ήταν πρωτοπόρο, έφερε ιδιαίτερη εξειδίκευση και άνοιξε τον δρόμο για την ασφάλιση των μεγαλύτερων βιομηχανικών ομίλων της χώρας. Στις επόμενες δεκαετίες η εταιρία στρατηγικά εισχώρησε στο Bancassurance για αρκετά χρόνια. Σήμερα συνεχίζουμε να αναπτύσσουμε τον κλάδο περιουσίας, παρόλες τις δυσκολίες των τελευταίων ετών και την κατάσταση που ζούμε εδώ και έναν χρόνο με την πανδημία και βρισκόμαστε σε μια διαρκή αναζήτηση μελλοντικών ασφαλιστικών ευκαιριών.

ΟΡΙΖΩΝ Ασφαλιστική: «Βασικά συστατικά της διαχρονικότητας μας είναι η πιστή τήρηση των αρχών μας και η φερεγγυότητα» 2
Κωνσταντίνος Αχής

Σταδιακά τα ηνία της εταιρίας θα περάσουν από την πρώτη στη δεύτερη γενιά. Πώς είναι η επαγγελματική συμβίωση μεταξύ σας; Είναι εύκολο να υπάρχει ξεκάθαρος διαχωρισμός των αρμοδιοτήτων και των ευθυνών σας; Οι στόχοι και η κατεύθυνση της εταιρίας θα αλλάξουν όσον αφορά στα προϊόντα, τη σχέση με τα παραδοσιακά δίκτυα και την ευρύτερη λειτουργία της;

Π.Α.: Θεωρώ πως η ομαλή συμβίωση των τριών μας, μαζί με τους πρεσβύτερους της οικογενείας, αποτελεί ένα πετυχημένο μίγμα, πολυετούς εμπειρίας και τεχνογνωσίας με νέες ιδέες για την προσαρμογή στα νέα δεδομένα. Η προστιθέμενη αξία αυτής της δημιουργικής συνύπαρξης εξασφαλίζουν την σταθερά ανοδική πορεία και εξέλιξή μας.

Όσον αφορά εμάς ως Τρίτη γενιά, στο μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς έχουμε φροντίσει να υπάρχει σαφής διαχωρισμός αρμοδιοτήτων, με απώτερο σκοπό τη ταχύτητα, την ευελιξία και την προσαρμοστικότητα σε κάθε μεμονωμένο case.

Ως προς το τελευταίο σκέλος της ερώτησης, η Ορίζων Ασφαλιστική θα συνεχίσει να κατέχει σημαντική θέση στους βιομηχανικούς κινδύνους, ενισχύοντας παράλληλα όλο και πιο εντατικά το δίκτυο συνεργατών της ανά την Ελλάδα, με γνώμονα τη διατήρηση ενός ποιοτικού χαρτοφυλακίου. Σίγουρα, είναι ένας διαρκής και δύσκολος αγώνας για την Ορίζων, ο οποίος ωστόσο δεν χωράει εκπτώσεις. Ταυτόχρονα, είμαστε πάντα έτοιμοι να ανταπεξέλθουμε σε νέες προκλήσεις και προϊόντα, όπως είναι ο τομέας των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Τα τελευταία χρόνια επενδύετε στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων σας εκτός Αττικής. Πριν μερικά χρόνια ξεκινήσατε το υποκατάστημά σας στην Λάρισα και μετέπειτα το υποκατάστημα στην Θεσσαλονίκη. Πόσο εύκολο είναι να αναπτύξεις εργασίες στις επαρχιακές πόλεις, ειδικά όταν ως εταιρία ειδικεύεσαι σε ειδικούς κινδύνους;

Χ.Α.: Μια εταιρία σαν την ΟΡΙΖΩΝ, που επί δεκαετίες ήταν εστιασμένη στη διαχείριση μόνο μεγάλων και ιδιαίτερων κινδύνων από συγκεκριμένα κανάλια πρόσκτησης, σαφέστατα και δυσκολεύτηκε κατά τη διάρκεια της μετάβασης.

Για εμάς, ήταν μια διαρκής διαδικασία εκμάθησης και αναπροσαρμογής του επιχειρηματικού μας μοντέλου, που έπρεπε να συνδυάσει όλα αυτά τα θετικά στοιχεία της ταυτότητας μας που μας χαρακτήρισαν τις προηγούμενες δεκαετίες και να τα παντρέψει με τις πραγματικές ανάγκες της νέας αυτής αγοράς που απευθυνθήκαμε.

Με την πάροδο των πρώτων ετών και όλες τις «παιδικές ασθένειες» που αντιμετωπίσαμε, βρήκαμε κατάλληλους και έμπιστους ανθρώπους, που ήταν σε θέση να ακολουθήσουν το όραμα μας, την εταιρική κουλτούρα και τους επιχειρηματικούς μας στόχους, και πλέον η εταιρία κάθε χρόνο στοχεύει υψηλότερα σε όλα τα επίπεδα.

Η πανδημία που διανύουμε σας επηρέασε ως εταιρία; Κατά πόσο άλλαξαν τα εταιρικά σας σχέδια λόγω των πρωτόγνωρων συνθηκών; Ποιοι είναι οι άμεσοι στόχοι σας για το έτος που διανύουμε;

Π.Α.: Το 2020 έκλεισε για την εταιρία μας πετυχαίνοντας ισχυρές οικονομικές και εμπορικές επιδόσεις, παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες που βιώσαμε εν μέσω της πανδημίας Covid-19. Είναι γεγονός πως η πανδημία μας ώθησε ταχύτερα προς τον ψηφιακό μας μετασχηματισμό, δίνοντας έμφαση σε νέα εργαλεία προς εργαζόμενους και συνεργάτες. Επενδύουμε πλέον συστηματικά στον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών μας καθώς και σε νέες ψηφιακές πλατφόρμες. Μάλιστα η πορεία αυτή είναι δυναμική, καθώς δουλεύουμε διαρκώς πάνω στην εξέλιξη των τεχνολογιών μας, ώστε να παρέχουμε την μέγιστη δυνατή και ποιοτική πληροφορία στο δίκτυό μας.

Το νέο έτος ήδη παρατηρούμε σημαντική ενίσχυση των παραγωγικών μας δεικτών και μας βρίσκει έτοιμους και θωρακισμένους στο έπακρο να ανταποκριθούμε σε κάθε πρόκληση. Άμεση προτεραιότητα για το 2021 είναι η περαιτέρω διεύρυνση του δικτύου μας, η διατήρηση ενός ποιοτικού επενδυτικού χαρτοφυλακίου και η τεχνική μας εξέλιξη στην ασφάλιση Α.Π.Ε. Επιπροσθέτως, παραμένει πάγια για εμάς προτεραιότητα η διατήρηση στη συνείδηση πελατών-συνεργατών, ως ένα παράδειγμα υγιούς ελληνικής εταιρίας, με υψηλή κεφαλαιακή επάρκεια, επαγγελματισμό και σοβαρότητα στις εργασίες της, η οποία δεν υστερεί σε τίποτα από έναν πολυεθνικό παίκτη.

ΟΡΙΖΩΝ Ασφαλιστική: «Βασικά συστατικά της διαχρονικότητας μας είναι η πιστή τήρηση των αρχών μας και η φερεγγυότητα» 3
Παύλος Αχής

Πολλές φορές δε δίνουμε την πρέπουσα σημασία στην κεφαλαιακή επάρκεια που ανακοινώνουν οι ασφαλιστικές εταιρίες. Η Ορίζων Ασφαλιστική αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση όσον αφορά τα συγκεκριμένα νούμερα. Ποια θεωρείτε πως είναι τα κριτήρια που θα πρέπει να έχει υπόψη του ένας ασφαλιστικός διαμεσολαβητής πριν επιλέξει με ποιες εταιρίες θα συνεργαστεί;  Αντίστοιχα πιστεύετε ότι ο καταναλωτής έχει καταλάβει την ύπαρξη των δεικτών φερεγγυότητας και είναι σε θέση να τους αξιολογήσει;

Π.Α: Είναι γεγονός πως δίνουμε μεγάλη προσοχή στην διατήρηση των δεικτών φερεγγυότητας  σε υψηλά επίπεδα. Είναι κάτι με το οποίο η εταιρία λειτουργεί από την γέννησή της, πολλά χρόνια πριν την θέσπιση του Solvency II. Αν ανατρέξει κανείς στους δείκτες SCR & MCR είναι εύκολο να αντιληφθεί την υψηλή κεφαλαιακή επάρκεια της εταιρίας μας, απόρροια σωστής διαχείρισης, προσεκτικής και σταδιακής ενίσχυσης των μεγεθών μας.  Έτσι, παρά τις δυσκολίες του 2020, η Ορίζων Ασφαλιστική απορρόφησε τους κραδασμούς της πανδημίας, παρουσιάζοντας ανθεκτικότητα και δυναμική που μας επιτρέπει να βλέπουμε μπροστά με αισιοδοξία.

Η ορθολογική δραστηριότητα και η φερεγγυότητα μιας ασφαλιστικής εταιρίας πρέπει να είναι το ελάχιστο προαπαιτούμενο για έναν διαμεσολαβητή, κατά την επιλογή των εταιριών που επιθυμεί να εντάξει στις συνεργασίες του. Δεν πρέπει να είναι όμως και το μοναδικό. Αμεσότητα στην επικοινωνία, ευελιξία και σχέσεις αμοιβαίου σεβασμού είναι τα στοιχεία που εγγυώνται μακροχρόνιες συνεργασίες.

Από την μεριά του το καταναλωτικό κοινό δυστυχώς δεν έχει «εκπαιδευτεί» στο να εστιάζει στους δείκτες φερεγγυότητας και είναι κάτι που πρέπει να απασχολήσει τόσο τις εταιρίες όσο και τους διαμεσολαβητές. Και εκεί ακριβώς είναι ο ουσιώδης και προστατευτικός ρόλος του ασφαλιστή, στο να καθοδηγήσει τον πελάτη του στην καλύτερη δυνατή λύση, όχι μόνο με γνώμονα το κόστος ασφάλισης αλλά και με του ποιοτικούς δείκτες κάθε εταιρίας.

Χρήστος Αχής
Χρήστος Αχής

Η εταιρία σας κατά τη διάρκεια της πανδημίας έχει διοργανώσει μία σειρά επιμορφωτικών webinars για τους συνεργάτες της. Πώς σκοπεύετε να συνεχίσετε τις εκπαιδευτικές σας δράσεις στην μετά covid εποχή;

Χ.Α: Η διαρκής εκπαίδευση κατά την άποψη μου είναι στάση ζωής. Εμείς οι ίδιοι κάθε μέρα προσπαθούμε να εκπαιδευόμαστε και να ενημερωνόμαστε για οτιδήποτε θα βελτιώσει τη δουλειά μας, τον τρόπο που επικοινωνούμε και σκεφτόμαστε ακόμα και τον ίδιο μας το χαρακτήρα.

Επομένως, η διαρκής επιμόρφωση των συνεργατών μας είναι μια εξελικτική διαδικασία που δεν έχει συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα. Είναι μέρος της κουλτούρας μας και προσπαθούμε να την εξελίσσουμε και να την προσφέρουμε απλόχερα στους ανθρώπους μας.

Σε αντίθεση με την πολιτική πολλών ασφαλιστικών εταιριών συνεχίζετε εμπράκτως να στηρίζετε τον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή και να απέχετε από επενδύσεις σε direct πλατφόρμες απευθείας πωλήσεων. Ποια είναι η άποψή σας επί του θέματος; Είναι μία συνειδητή επιλογή της εταιρίας ή απλά δεν παρουσιάστηκε η κατάλληλη ευκαιρία προκειμένου να εκμεταλλευθείτε το συγκεκριμένο κανάλι διανομής;

Χ.Α: Σαφέστατα και είναι μια συνειδητή επιλογή η αποχή από τις πλατφόρμες απευθείας πωλήσεων.

Η λογική μας είναι πολύ απλή. Πέρα από το προφανές ότι θέλουμε με κάθε τρόπο η σχέση μας με τους συνεργάτες μας να είναι άριστη και δεν θα θέλαμε να αισθάνονται ότι αμφισβητούμε τη δουλειά τους με τη συμμετοχή μας σε τέτοιου είδους πλατφόρμες, θεωρούμε (με βάση συγκεκριμένες μελέτες) ότι το κοινό που απευθύνονται οι πλατφόρμες συγκριτικών τιμολογήσεων δεν είναι στόχος για εμάς, καθώς η πιστότητα που έχει στις εταιρίες είναι πολύ χαμηλή και εξαρτάται σχεδόν αποκλειστικά από την τιμή. Δεν είναι μέρος του στρατηγικού μας σχεδίου να μπούμε σε μια «αρένα πολέμου τιμών», που κανένα άλλο χαρακτηριστικό των υπηρεσιών μας δεν παίζει ρόλο και για να επιβιώσεις πρέπει να είσαι ή να δείχνεις ο οικονομικότερος.

Αναδημοσίευση Περιοδικό “The Insurer” Τεύχος Μαΐου 2021

Γίνε συνδρομητής του περιοδικού “The Insurer” πατώντας εδώ

Περισσότερα από τον Μαύρο Γάτο

Αφού δημιουργήθηκε το πρόβλημα με τον ΦΠΑ μεταξύ πρακτόρων και μεσιτών τώρα υπόσχονται λύσεις!

Ποιός ασφαλιστικός διαμεσολαβητής μπορεί να ξεχάσει τις αμαρτίες της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής που δέν άσκησαν τις κατάλληλες πιέσεις προκειμένου να μήν απαγορευτεί η

Πώς συνδέεται η πιστοληπτική ικανότητα των ασφαλιστικών εταιρειών με την κυβερνοασφάλεια;

Μια θετική συσχέτιση μεταξύ των πιστοληπτικών ικανοτήτων των ασφαλιστικών εταιρειών και της κυβερνοασφάλειας τους, εντοπίζει η νέα έκθεση της Fitch Ratings. Η

City Insurance: Ασφαλιστικές εταιρείες εντός και εκτός Ρουμανίας διεκδικούν το χαρτοφυλάκιο της με πάνω από 3 εκατ. πελάτες

Σαν βόμβα έσκασε η είδηση ότι τουλάχιστον 2 εταιρείες, μια εκ των οποίων και εκτός Ρουμανίας, εξετάζουν το ενδεχόμενο εξαγοράς του χαρτοφυλακίου