Μαύρος Γάτος

Παραμετροποίηση Καμερών ADAS: Τι πρέπει να προσέχουν οι οδηγοί κατά την αντικατάσταση του παρμπρίζ; Τι προβλήματα προκύπτουν αν δεν γίνει σωστά η παραμετροποίηση;

Facebook
Twitter
LinkedIn

Για την αξία των νέων συστημάτων παραμετροποίησης κάμερας ΑDAS και τις αλλαγές που φέρουν στον κλάδο του αυτοκίνητου αλλά και στον κλάδο των τροχαίων ατυχημάτων μίλησε στο 34th Thessaloniki Insurance Conference ο κ. Αλέξανδρος Στόικος, Area Sales Supervisor, Carglass® Greece.

Η Carglass τα τελευταία χρόνια δίνει μεγάλη έμφαση στη τεχνολογία και στα συστήματα αυτοματοποίησης των αυτοκινήτων. Σε κάθε επισκευή ή αντικατάσταση παρμπρίζ κάνει χρήση αποκλειστικής πατενταρισμένης τεχνολογίας, με εργαλεία που γλιτώνουν χρόνο στον τεχνικό, τα οποία παράλληλα δεν τραυματίζουν τα οχήματα, γεγονός εξαιρετικά σημαντικό, καθώς ειδικά τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι αρκετά ευαίσθητα. Επιπλέον, είναι πιστοποιημένη από το Διεθνές Ινστιτούτο Αυτοκινητοβιομηχανίας, ακολουθώντας τη μοναδική ενδεδειγμένη μέθοδο επισκευής, αντικατάστασης κρυστάλλων και παραμετροποίησης κάμερας ADAS. Όπως εξηγεί ο κ. Στόικος η βάση όλων αυτών των διαδικασιών βρίσκεται στην πρώτη ύλη.

«Στην Carglass τοποθετούμε μόνο πιστοποιημένα γνήσια κρύσταλλα από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές παγκοσμίως. Τρεις είναι οι βασικοί πυλώνες της όλης διαδικασίας, ώστε να μπορέσει κάποιος να πει ότι έχει γίνει σωστή δουλειά στην επισκευή, στην αντικατάσταση και στην παραμετροποίηση καμερών. Η συστηματική επένδυση σε σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία, η παροχή συνεχούς εκπαίδευσης και πιστοποίησης στους τεχνικούς που θα φέρουν σε πέρας αυτές τις εργασίες και φυσικά η χρήση γνήσιων και πιστοποιημένων ανταλλακτικών.»

Τι είναι τα συστήματα Παραμετροποίησης Καμερών ADAS

To αυτοκίνητο έχει αλλάξει δραματικά τα τελευταία χρόνια. Αυτό είναι κάτι το οποίο όλοι οι οδηγοί έχουν παρατηρήσει. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες οραματίζονται το μέλλον με κύριο στόχο τους την εξάλειψη των τροχαίων ατυχημάτων. Αυτό είναι κάτι το οποίο επιθυμούν και οι καταναλωτές, το κράτος αλλά και οι ασφαλιστικές σε επίπεδο ζημιών. Προς αυτή την κατεύθυνση οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αναπτύξει κάποια αυτόματα συστήματα υποβοήθησης για τους οδηγούς. Τα συστήματα παραμετροποίησης κάμερας ADAS, επί της ουσίας λειτουργούν ενισχύοντας τα αντανακλαστικά του οδηγού, αυτοματοποιώντας διαδικασίες που συμβάλλουν στην ασφάλειά του και στην αποφυγή ατυχημάτων όπως μεταξύ άλλων το αυτόματο φρενάρισμα, η διατήρηση της λωρίδας κυκλοφορίας και ο έλεγχος των σημάτων κυκλοφορίας. Μάλιστα, το 2022 αποτελεί μια χρονιά σταθμός για την εξέλιξη των οχημάτων, καθώς η ΕΕ αποφάσισε ότι τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην ευρωπαϊκή αγορά θα πρέπει να φέρουν συστήματα ADAS, έχοντας θέσει ως deadline το 2026.

Τι θα συμβεί αν δεν κάνω σωστά την παραμετροποίηση;

Συχνά κατά τη διαδικασία αντικατάστασης παρμπρίζ οι τεχνικοί, μη γνωρίζοντας πώς πρέπει να διαχειριστούν τα εν λόγω συστήματα, προκαλούν προβλήματα στη λειτουργεία των καμερών ΑDAS. Εφόσον ο κατασκευαστής ορίζει ότι πρέπει στο όχημα να γίνει παραμετροποίηση όταν αντικαθίσταται το παρμπρίζ, τότε η παραμετροποίηση είναι απαραίτητη. Κάποια συνεργεία στην αγορά έχουν βρει πατέντες, προκειμένου να αντικαθιστούν το εμπρόσθιο κρύσταλλο χωρίς να απενεργοποιούν την κάμερα και να την βγάζουν από τη θέση της. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, αφού ολοκληρωθεί η αντικατάσταση του κρυστάλλου να μην βγαίνει κάποιο μήνυμα βλάβης στο κατράν του οδηγού. Συνεπώς, ο οδηγός φεύγει από το συνεργείο, με τη ψευδαίσθηση ότι το σύστημά του λειτουργεί κανονικά.

Όπως εξηγεί ο κ. Στόικος, κατά την αντικατάσταση ενός εμπρόσθιου παρμπρίζ, η κάμερα ADAS πρέπει οπωσδήποτε να βγαίνει από τη θέση της, να αποσυνδέεται και να μπαίνει στο καινούργιο κρύσταλλο στην ειδική βάση που φέρει. Στη συνέχεια πρέπει να γίνει μια επαναρρύθμιση του συστήματος αυτού, έτσι ώστε η κάμερα να ξαναπάρει τα μετρικά του αυτοκινήτου σωστά.

«Ήμασταν αναγκασμένοι να μπούμε στο κομμάτι αυτό, γιατί η καρδιά των συστημάτων ADAS χτυπάει στην ουσία εκεί που βρίσκεται το παρμπρίζ. Σαν εταιρεία επενδύσαμε στην παραμετροποίηση των συστημάτων από το 2014. Μάλιστα, ήμασταν οι μόνοι που ενημερώσαμε τις ασφαλιστικές εκτενώς για τις αλλαγές που έρχονται στο αυτοκίνητο. Η αύξηση των περιστατικών ανά έτος είναι θεαματική και είναι και λογικό αυτό, γιατί όταν το 2014 ξεκινήσαμε αυτές τις εργασίες, πρακτικά αυτές αφορούσαν μόνο τα καινούργια οχήματα που κυκλοφορούσαν στους δρόμους. Πριν επίσης από μερικά χρόνια οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποφάσισαν βάλουν αυτά τα συστήματα και σε basic εκδόσεις των μοντέλων τους και όχι μόνο στις premium.

«Το 2020 σαν Belron εξυπηρετήσαμε παγκοσμίως 1 εκατ. οχήματα, κάναμε 1 εκατ. παραμετροποιήσεις καμερών ADAS και το 2021 διπλασιάσαμε αυτό το νούμερο με 2 εκατ. παραμετροποιήσεις. Στην Carglass διαθέτουμε το μεγαλύτερο δίκτυο παραμετροποίησης στην Ελλάδα με 38 σημεία σε όλη την Ελλάδα και πανελλαδική υποστήριξη από technical team. Ήμασταν οι πρώτοι που φέραμε το κομμάτι αυτό στην αγορά και ενημερώσαμε την ασφαλιστική αγορά.»

Δυναμική και στατική παραμετροποίηση

Η παραμετροποίηση πραγματοποιείται με δύο μεθόδους, τη δυναμική και τη στατική παραμετροποίηση. Πρακτικά αυτό που τις κάνει να διαφέρουν είναι ότι τη δυναμική παραμετροποίηση την πετυχαίνει ο εξειδικευμένος τεχνικός οδηγώντας το όχημα μέσα στο δρόμο, προκειμένου να ρυθμιστεί σε πραγματικό χρόνο το σύστημα του αυτοκινήτου. Η στατική παραμετροποίηση πραγματοποιείται αποκλειστικά με τη χρήση ειδικού πίνακα, και μάλιστα υπάρχουν συγκεκριμένοι ειδικοί πίνακες ανάλογα με τα μοντέλα των αυτοκινήτων, με εξειδικευμένο τεχνικό και ειδικό διαγνωστικό. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι οδηγοί θα πρέπει να λαμβάνουν εγγύηση ότι το σύστημά του οχήματός τους λειτουργεί άρτια.

Δείτε την ομιλία του κ. Στόικου στο 34th Thessaloniki Insurance Conference

 

Περισσότερα από τον Μαύρο Γάτο