Του Γιάννη Χαρονικολάου (απο το asfalisinet.gr)
Η πανδημία Covid-19 εκτίναξε τις διαδικτυακές πωλήσεις διεθνώς και μάλιστα σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα “το ποσοστό των διαδικτυακών αγορών από μη συχνούς χρήστες ηλεκτρονικού εμπορίου – δηλαδή, εκείνοι που χρησιμοποίησαν διαδικτυακά κανάλια για λιγότερο από το 25% των αγορών τους πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας – έχει αυξηθεί κατά 170%”.
Οι μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες με ένα κλικ εδώ! Ο ευκολότερος τρόπος για να έχεις πάντα το καλύτερο!
Επίσης, η ίδια έρευνα ανέφερε ότι οι καταναλωτές που έχουν αυξήσει τη χρήση ψηφιακών υπηρεσιών (π.χ. ανέπαφες συναλλαγές, παραγγελία μέσω εφαρμογής και ανέπαφη παραλαβή) και έχουν στραφεί σε ψηφιακά κανάλια εξυπηρέτησης πελατών (π.χ. ιστότοπος ή εφαρμογή για κινητά, συνομιλία με chatbot), αναμένεται να διατηρήσουν ένα αυξημένο επίπεδο χρήσης.
Αυτή η δυναμική χρήση του διαδικτύου για αγορά προϊόντων και υπηρεσιών, λόγω των lockdown που επέβαλε η πανδημία Covid-19, προβλημάτισε ιδιαίτερα τον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης, που είναι ένας κλάδος που επηρεάζεται άμεσα από την εξέλιξη της τεχνολογίας και του διαδικτύου και επιτάχυνε διαδικασίες χρήσης ψηφιακών μέσων, τόσο από πλευράς εταιριών όσο και ασφαλιστικών διαμεσολαβητών.
Αν και σε ένα βαθμό ο ψηφιακός εκσυγχρονισμός των ασφαλιστικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα κρίνεται ικανοποιητικός στο τομέα των πωλήσεων ή των online υπηρεσιών η Ελληνική Ασφαλιστική Αγορά θεωρείται παραδοσιακή και με δεδομένη την χαμηλή διείσδυση των καταναλωτών σε υπηρεσίες και προϊόντα της ιδιωτικής ασφάλισης.
Έτσι εκτός του υποχρεωτικού τομέα της ασφάλισης αστικής ευθύνης αυτοκινήτων η online και direct πώληση άλλων ασφαλιστικών προϊόντων είναι μικρή έως ανύπαρκτη.
Στον κλάδο του αυτοκινήτου που επικεντρώνεται το ενδιαφέρον των online και direct πωλήσεων η αγορά διαμορφώνεται ως εξής:
Απευθείας εταιρικές online πωλήσεις έχει η Interamerican με την Anytime, έχοντας μάλιστα αναδείξει το κανάλι αυτό ως βασικό τρόπο πώλησης στην ασφάλιση αυτοκινήτου με την ανάπτυξη και παράλληλων υπηρεσιών. Ενώ πρόσφατα απέκτησε και δεύτερο αποκλειστικό εταιρικό κανάλι διανομής την myDirect, που είχε ασφαλιστικά προϊόντα της Prime Insurance η οποία αποσύρθηκε συνολικά για τον κλάδο αυτοκινήτου στην Ελλάδα και έκανε συμφωνία με την Interamerican να συνεχίσει να διατηρεί το πελατολόγιο της.
Άμεσος ανταγωνιστής στην online και direct πώλησης της Interamerican είναι η HellasDirect που είναι αποκλειστικά ψηφιακός ασφαλιστής και εκτός από τις ασφάλειες αυτοκινήτου προχώρησε πρόσφατα και στην ασφάλιση δικύκλων, που δεν είχε εδώ και μερικά χρόνια που είναι στην αγορά.
Επίσης στην απευθείας και online πώληση ασφάλισης αυτοκινήτου είναι και η Allianz με την Allianz Direct, ακολουθώντας τα τελευταία δύο χρόνια επιθετική πολιτική προώθησης της σχετικής πλατφόρμας της.
Ενώ η Εθνική Ασφαλιστική που έχει την Εθνικήprotect, ως εταιρικό κανάλι online πώλησης, δεν ακολουθεί πολιτική επιθετικών πωλήσεων μέσα από το κανάλι της.
Στην online πώληση ασφάλισης αυτοκινήτου είναι και οι τρεις συστημικές τράπεζες Alpha Bank, Eurobank και Τράπεζα Πειραιώς. Η Alpha Bank με προϊόντα της ΑΧΑ Ασφαλιστική, η Εurobank με την Εurolife και η Τράπεζα Πειραιώς με την Ergo Ασφαλιστική.
Στο τομέα της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης η Insurancemarket είναι η μόνη, αυτή την στιγμή, πλατφόρμα σύγκρισης τιμών και πώλησης, που κυριαρχεί εδώ και μερικά χρόνια, με προϊόντα όλων σχεδόν των ασφαλιστικών εταιριών που δραστηριοποιούνται στην ασφάλιση αυτοκινήτου.
Ακόμη από τον Φεβρουάριο του 2020 άνοιξε και το πρώτο phygital κατάστημα πώλησης των προϊόντων της στο Σύνταγμα και έχει ανακοινώσει ότι θα δημιουργήσει 8 ακόμη καταστήματα με την μέθοδο του Franchise.
Άμεσος ανταγωνιστής της είναι, εδώ και δύο χρόνια, η Cosmote Insurance της Cosmote ωστόσο έχει περιορισμένο αριθμό ασφαλιστικών εταιριών που διαθέτει προϊόντα τους μέσα από την πλατφόρμα της και δεν έχει ανακοινώσει μέχρι σήμερα κάποια στοιχεία για την πορεία του εγχειρήματος της , καθώς θεωρείται ότι είναι ένας έμμεσος και όχι άμεσος “παίκτης” στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση.
Παράλληλα και ορισμένοι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές διαθέτουν μέσω των ιστοσελίδων τους την δυνατότητα για online ασφάλιση είτε με ενσωμάτωση της εφαρμογής της Insurancemarket ως ένα τύπο Franchise ή χρησιμοποιώντας άλλες πλατφόρμες online τιμολόγησης προϊόντων ασφαλιστικών εταιριών που αντιπροσωπεύουν.
Τόσο οι ασφαλιστικές εταιρίες που κάνουν εταιρική online και direct πώληση όσο και οι δύο πλατφόρμες σύγκρισης τιμών διαθέτουν εκτός του αυτοκινήτου και προϊόντα για online ασφάλιση, κύρια, κατοικίας και υγείας ( εξωνοσοκομειακά ή ιατρική βοήθεια ). Χωρίς ωστόσο να έχει ιδιαίτερη ζήτηση η πώληση αυτών των προϊόντων μέσω διαδικτύου.
Ενώ η NN Hellas είναι η μόνη ασφαλιστική εταιρία ζωής που διαθέτει μέσα από εταιρική online και direct πλατφόρμα ( NN Direct Health ) προγράμματα ασφάλισης υγείας.