Τι θα συμβεί με την ασφάλιση των ηλεκτρικών πατινιών και των αυτοκινούμενων οχημάτων;

Facebook
Twitter
LinkedIn

Ηλεκτρικά ποδήλατα και ηλεκτρικά σκούτερ κατέβαλαν πρόσφατα τις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις. Αυτά τα μέσα μεταφοράς μπορούν να αποφέρουν μεγάλα οφέλη, διότι προσφέρουν οικονομικότερη μετακίνηση, είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον από άλλα οχήματα, και καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο στους δρόμους. Ωστόσο, εγείρουν ερωτήματα, όπως το εάν η ασφάλιση αστικής ευθύνης από τρίτους (αστική ευθύνη) πρέπει να είναι υποχρεωτική για τα εν λόγω οχήματα. Βέβαια η υποχρεωτική ασφάλιση σύμφωνα με τους υφιστάμενους κανόνες ισχύει μόνο για τα οχήματα που μπορούν να υπερβούν τα 25 χιλιόμετρα ανά ώρα

Η ευθύνη και η ασφάλιση είναι επίσης θέματα που βρίσκονται στο επίκεντρο της συζήτησης γύρω από τα αυτοκινούμενα οχήματα. Ενώ τα οχήματα αυτά αναμένεται να καταστήσουν τους δρόμους ασφαλέστερους μακροπρόθεσμα, θα εξακολουθούν να συμβαίνουν ατυχήματα, ειδικά όταν αυτοκινούμενα και μη αυτοκινούμενα οχήματα μοιράζονται τον ίδιο δρόμο. Εδώ, απαιτείται πράγματι υποχρεωτική ασφάλιση, όπως συμβαίνει με τα παραδοσιακά οχήματα. Υπάρχει ήδη ένα σταθερό ρυθμιστικό πλαίσιο σε ευρωπαϊκό επίπεδο: η οδηγία για την ασφάλιση αυτοκινήτων (MID), η οποία συμπληρώνεται από την οδηγία για την ευθύνη λόγω ελαττωματικών προϊόντων (PLD).

Το MID υποχρεώνει έναν οδηγό / ιδιοκτήτη οχήματος να ασφαλίζεται και να εγγυάται  αποζημίωση σε θύμα τροχαίου ατυχήματος, ακόμη και αν ο οδηγός είναι ανασφάλιστος ή αγνώστων στοιχείων, χάρη στην ύπαρξη ταμείων εγγύησης αυτοκινήτων. Το PLD μπορεί επίσης να διαδραματίσει κάποιο ρόλο, καθώς καθιερώνει αυστηρή ευθύνη για τον κατασκευαστή, όταν αποδεικνύεται ότι ένα ελάττωμα σε ένα προϊόν προκάλεσε ζημία. Το υφιστάμενο κανονιστικό πλαίσιο λειτουργεί καλά για τα οχήματα που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους και θα λειτουργήσει εξίσου καλά στο μέλλον για τα θύματα τροχαίων ατυχημάτων που προήλθαν από αυτοκινούμενο όχημα.

Περισσότερα από τον Μαύρο Γάτο