Το κόστος της ασφάλισης της ναυτιλίας στη Μαύρη Θάλασσα είναι εκτός ελέγχου!

Facebook
Twitter
LinkedIn

Το κόστος της ασφάλισης των εμπορικών πλοίων που πλέουν σε λιμάνια στη Μαύρη Θάλασσα έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο, καθιστώντας ένα σημαντικό εν δυνάμει εμπόδιο για τη μετακίνηση ρωσικών φορτίων στην περιοχή.

Τα ασφάλιστρα αγγίζουν έως και το 10% της αξίας ενός πλοίου – κατά βάση της αξίας του πλοίου ως περιουσιακό στοιχείο – για αυτό που ονομάζεται πρόσθετο ασφάλιστρο κινδύνου πολέμου, σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg. Παράλληλα, οι ασφαλιστικές εταιρείες κατατρέχουν στη λύση των ουτοπικών προσφορών, προσφέροντας κάλυψη με τιμές που γνωρίζουν εκ των προτέρων ότι πρόκειται να απορριφθούν, τη στιγμή που το κόστος των ασφαλίστρων προ πολέμου ήταν αμελητέο για τις ναυτιλιακές εταιρείες.

Μάλιστα σύμφωνα με το Bloomberg η ασφάλιση πλέον πιθανότατα να υπερβαίνει το κόστος ακόμη και της ενοικίασης του ίδιου του σκάφους. Ένα δεξαμενόπλοιο ηλικίας 50 εκατομμυρίων δολαρίων, πέντε ετών που μεταφέρει ένα τυπικό ρωσικό φορτίο 1 εκατομμυρίου βαρελιών, θα χρειαζόταν 5 εκατομμύρια δολάρια μόνο σε ασφάλιστρα – δηλαδή περίπου 1,5 εκατομμύρια δολάρια πάνω από το κόστος ενοικίασής του.

Ο κύριος φόβος των ασφαλιστών είναι οι ζημιές στα πλοία, είτε μέσω πυραυλικής επίθεσης είτε μέσω πιθανών ναρκών. Όταν ξέσπασε ο πόλεμος, τουλάχιστον πέντε πλοία στην περιοχή ανατινάχτηκαν. Ένα μήνα αργότερα, μια νάρκη ανακαλύφθηκε κοντά στα στενά του Βοσπόρου της Τουρκίας, μια περιοχή ζωτικής σημασίας για τις θαλάσσιες μεταφορές, η οποία αποτελεί έναν “διάδρομο” προς τα ευρωπαϊκά χωρικά ύδατα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τέλη καλύπτονται συνήθως από τις εταιρείες που μισθώνουν τα πλοία και όχι από ιδιοκτήτες σκαφών. Η Μαύρη Θάλασσα είναι συνήθως κόμβος για εξαγωγές καλλιεργειών, πετρελαίου, καυσίμων και πρώτων υλών, αλλά έχει διαταραχθεί από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Εκτός από την απειλή βλάβης του σκάφους, υπάρχουν και άλλοι κίνδυνοι. Τόσο το ρωσικό όσο και το ουκρανικό ναυτικό θα μπορούσαν να καταλάβουν πλοία για χρήσεις που σχετίζονται με την εθνική ασφάλεια. Εάν οι μεταφορείς κρατούνταν για τουλάχιστον έξι μήνες για πολιτικούς λόγους, αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα ένα πλοίο να δηλωθεί ως ολική απώλεια, επιτρέποντας στον ιδιοκτήτη του να ανακτήσει την πλήρη αξία του κύτους, αναφέρει το Bloomberg.

Θεωρητικά, οι ιδιοκτήτες μπορούσαν να συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους και χωρίς ασφάλιση. Ωστόσο, οι εταιρείες θα ήταν άμεσα εκτεθειμένες για κινδύνους όπως η ρύπανση, η απομάκρυνση ναυαγίου, η ευθύνη φορτίου αλλά και η ευθύνη έναντι του πληρώματος.

Καθώς ο πόλεμος συνεχίζεται, η Μικτή Πολεμική Επιτροπή του Lloyd’s Market Association τονίζει ότι τα νερά της Ρωσίας βρίσκονται στη λίστα με τις πιο επικίνδυνες περιοχές της. Αυτό σημαίνει ότι οι ασφαλιστές πρόκειται να θέσουν επιπρόσθετα ασφάλιστρα για τα ρωσικά λιμάνια τις επόμενες εβδομάδες.

Πηγή: insuranceforum.gr

Περισσότερα από τον Μαύρο Γάτο

Μάθε τα πάντα για τον Σακχαρώδη Διαβήτη

O Σακχαρώδης Διαβήτης, είναι μια κατάσταση που επηρεάζει εκατομμύρια ανθρώπους ανά τον κόσμο, χαρακτηρίζεται από αυξημένα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα που δεν